Legjobban az amerikai autógyártóknál lehet keresni, az ott dolgozó csúcsmenedzserek szerencséjére még a nyereségesség sem feltétele a vastag bankszámlának. Így lehetséges, hogy Bill Ford a veszteséges Fordnál tavaly 11,2 millió eurót (2,9 milliárd forintot) vehetett fel munkájáért. Szintén jól keres Rick Wagoner is, aki a General Motors élén 7,3 millió eurót vitt haza 2004-ben.

A DaimlerChrysler eddigi legfelső vezetői közül Dieter Zetsche hozta nyilvánosságra fizetését, amely 1,5 millió euró fixen. Ha azonban jól megy a bolt, ez az összeg akár 3,75 millóig is felmehet a bónuszokkal. Becslések szerint elődje, Jürgen Schrempp ennek a dupláját is megkereste.

Európai gyárként egyedül a Porsche tudja túlszárnyalni az amerikaiak által kínált csúcsfizetéseket, Náluk Wendelin Wiedeking a szakértők becslései szerint 15 milliót keres évente, euróban. Ő azonban nem automatikusan kapja meg ezt az összeget, hanem a cég nyereségéből részesedve keres átszámítva 3,95 millárdot.

Japánban nem ennyire rózsás a helyzet, ott nem repkednek a sokmilliós fizetések. A szigetországban megtiszteltetés egy autógyár igazgatótanácsában ülni, és az átlag félmillió eurós fizetés mellé még az ország legjobb, legdrágább golfklubjába is tagságot kap a főnök.