A Bellpuigban rendezett Spanyol Motokrossz Grand Prix-n debütált a KTM új generációs offroad motorkerékpárjainak első modellje. Jonathan Barragan gyári versenyző az első versenyén negyedik, másodikon pedig kilencedik helyen végzett, ami igen jó teljesítménynek számít egy teljesen új motortól.

Új fejlesztésű négyütemű, egyhengeres erőforrást kapott a krosszmotor, amely 449 köbcentiméteres lökettérfogatból 59 lóerőt sajtol ki. A kompakt hengerfejben négy darab ultrakönnyű, titánból készült szelep gondoskodik a motor gázcseréjéről és a szinte késedelem nélküli fordulatszám-növekedésről.

Első ízben kelti életre elektromos indítómotor a kétkerekűt, amely így további értékes másodperceket takaríthat meg a versenyzőknek. Teljesen új króm-molibdén vázat kapott a motor, amely még merevebb lett, kisebb tömeg és térfogat mellett. Így valamivel több hely marad a hűtésnek is.

Ergonómiai okokból szélesebb üzemanyagtankot terveztek a gépre, de az ülést is teljesen átdolgozták. Ezenkívül a motor kívülről is modern, agresszív formát kapott.

A motorrajongóknak még szükségük lesz némi türelemre, hiszen a KTM piacra kerüléséig még várni kell egy keveset. Más modellekkel együtt a 450 SX-F-et hivatalosan a Mattinghofenben fogják bemutatni, június végén. Ezután a teljes új SX generáció megvásárolható lesz.