A Nürburgringen a McLarennek is jönnie kell
A Ferrari maximálisan hozta a San Marinó-i Nagydíjon a hazai pálya előnyét, Michael Schumacher az időmérő után a futamot is megnyerte. Ha a 2005-ös amerikai versenyt nem számítjuk, akkor másfél év után győzött a Ferrari. Ez az a pálya, ahol mindig is jók voltak, még a tavalyi gyenge évükben is.

Éppen ezért a konkurens csapatok nem hiszik, hogy a Nürburgringen is ugyanazt tudná a Ferrari mint Imolában. Ezzel szemben az olasz csapatnál úgy vélik, ismét jó formában vannak és újra a győzelemért csatázhatnak majd. 2002-ben és 2004-ben kettős Ferrari sikernek örülhettek a német pályán, tavaly pedig a gyenge gumikkal is a harmadik és ötödik helyre voltak jók.

Tavaly Alonso nyert

Várhatóan ismét a Renault-t kell megvernie annak, aki győzni akar. Tavaly Fernando Alonso győzött ezen a pályán, bár elsőségét a Kimi Räikkönennek is köszönhette. A finn ugyanis többször hibázott féktávon, az ettől kockássá váló gumi pedig olyan rezonanciát keltett, amitől eltört a versenyautó első felfüggesztése. Räikkönen az utolsó körben esett ki az élről, ahogy 2003-ban is.

Juan Pablo Montoya 2003-ban még a Williams színeiben másodikként végzett, de számára talán az ütközésekről emlékezetes ez a futam. 2002 óta mindig találkozott valakivel a pályán, tavaly Webber már az első kör után kiállt emiatt. Idén eddig a McLaren nem volt átütő erőben, de nekik is égető szükségük van győzelmekre a felzárkózáshoz.

A Nürburgringről:

Mivel az Európa Nagydíj most előrébb került a naptárban, még kiszámíthatatlanabbá vált a verseny. Az Eiffel-hegységben ilyenkor fagyközelitől 20-25 fokig változhat a hőmérséklet, amihez jelentős csapadék is társulhat.

Az eredeti Nürburgringet, a 22 kilométeres Nordschleife-t harminc éve nem használják Forma-1-es futamokhoz, de a legendás pályán azóta is rendeznek más autóversenyeket. 1984-óta autóznak a mai helyszínen a versenyzők, 2002-ben ismét átépítették a pályát, azóta szerepel benne a Mercedes arénának nevezett belső kacskaringós rész. Korábban Luxemburg Nagydíj néven is rendeztek itt futamot, amikor Jerez adott otthont az Európa Nagydíjnak.

Különösebb kihívást a pálya nem jelent a versenyzőknek és az autóknak, a leszorító erő, a motor, a fékek és a gumik igénybevétele is közepes. A változékony időjárás miatt a gumik melegen tartása jelenthet gondot az egyébként kitűnő minőségű aszfalton. A pálya hossza: 5,148 kilométer, a teljes versenytáv 308,863 km lesz.

2005-ben Alonso Nick Heidfeld és Rubens Barrichello előtt nyert itt. A 2006-os Európa Nagydíj időmérő edzését szombaton 14 órakor, a versenyt vasárnap délután kettőkor rendezik.