Amerikai piacra készül az Astra
2005-ben 213 700 autót adott el a Saturn, ami nem kiemelkedő a márka életében. Éppen ezért a General Motors vezetői korábban úgy döntöttek, hogy a jelenlegi háromtagú kínálatot hatra bővítik. 1985-ben eredetileg azért hozták létre az olcsó Saturn márkát, hogy az Európából és Japánból érkező modelleknek állítson konkurenciát.

A jelenlegi kínálat a Vue, az Ion és a Relay mellé érkezik a roadster Sky, a szabadidőautó Outlook és az Aura néven nemrég bemutatott Opel Vectra adaptáció. Évi 40 ezer Astra eladásával számolnak a GM vezetői, amelynek egyik feladata, hogy szembeszálljon a Volkswagen modelljeivel. A wolfsburgiak ugyanis az USA-ban erőteljes hadjáratba kezdtek a Golf értékesítése kapcsán.

Másfelől a belgiumi Opel gyár is profitál az ügyből, hiszen Antwerpenből szállítják majd az autókat a tengerentúlra. Azért innen, mert GM a három és ötajtós modellek mellett a kabrió változatot, a TwinTopot is bevezeti a piacra, ami ott készül.

Nem az Astra az egyetlen Nyugat-Európában készülő modell, amit az USA-ba exportálna a GM. A Saab 9-3 és 9-5 utódainak gyártását a tervek szerint a svédországi Trollhättanből az Opel központjába, Rüsselsheimbe helyezik át, ahonnan az egész világra exportálnák a kocsit.

Bob Lutz, a General Motors vezetője elmondta, a világ vezető autógyártója azon dolgozik, hogy olyan Európában gyártott autókat készítsen, amiket az USA-ban is árulni lehet, illetve fordítva. Erre jó példa a Saturn Sky roadster is, ami Opel GT néven jön Európába, Ázsiában pedig Daewoo néven kerül forgalomba.