Michael Schumacher remek taktikát alkalmazva a második boxkiállásig, mintegy negyven körön át autózott az élen haladó Fernando Alonso mögött. Aztán amikor a spanyol a boxba hajtott, a Ferrari versenyzője tovább tudott a pályán maradni, ez a pár kör pedig döntőnek bizonyult. Schumacher ekkor fölényesen érkezett vissza a világbajnok elé, így viszonylag könnyedén szerezte meg idei második, összességében pedig 86. futamgyőzelmét.
Fernando Alonso behozta a Renault-t a második helyre, ami azt jelenti, hogy bár nem lehet tökéletesen boldog, de a pontversenyben mindössze két ponttal csökkent az előnye. Ez most 13 pont Schumacher előtt. A futam vége izgalmasan alakult a dobogó szempontjából, hiszen Felipe Massa és Kimi Raikkönen is felzárkózott Alonso-ra, ám hiába futottak egyre gyorsabb köröket, a sorrend nem változott.
Massa dobogós eredményével a Ferrari feljött a márkák közti pontversenyben a Renault mögé a második helyre, hátrányuk már csak 16 pont. A brazil pilóta pályafutása során most először állhatott fel a dobogóra.
Szerencsére amellett, hogy az élen unalmas üldözéses versenyt láthattunk, a mezőny középső részében izgalmas csaták voltak. Nick Heidfeld Juan Pablo Montoya-val vívott, aztán a németet támadta Christian Klien is.
Összetalálkozott a mezőnyben az időmérő botrányát okozó Giancarlo Fisichella és Jacques Villeneuve, az olasz végül a második tankoláskor a boxban előzte meg a kanadait, és a hatodik helyen végzett.
Közéjük ékelődött a végelszámolást tekintve Nico Rosberg, aki fantasztikusan zárkózott fel, hiszen a 22. helyről indulva hetedik lett. Ehhez persze kellett az is, hogy viszonylag sokan kiestek, közöttük Ralf Schumacher, Montoya, Jenson Button és Mark Webber is. A Honda, a Toyota és a McLaren is erőtlen volt a versenyen, annak ellenére, hogy Kimi Raikkönen negyedik, Rubens Barrichello az ötödik lett.
A 2006-os Európa Nagydíj végeredménye:
1. M.SCHUMACHER Ferrari B 1h35’58″765 193.081 Km/h
2. ALONSO Renault M + 0’03″700
3. MASSA Ferrari B + 0’04″400
4. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes M + 0’04″800
5. BARRICHELLO Honda M + 1’12″500
6. FISICHELLA Renault M + 1’14″100
7. ROSBERG Williams Cosworth B + 1’14″500
8. VILLENEUVE BMW Sauber M + 1’29″300
9. TRULLI Toyota B +1 kör
10. HEIDFELD BMW Sauber M +1 kör
11. SPEED Toro Rosso Cosworth M +1 kör
12. MONTEIRO Midland Toyota B +1 kör
13. ALBERS Midland Toyota B +1 kör
:Leggyorsabb kör: M.Schumacher: 1’32″099
Kiesettek:
14. R.SCHUMACHER Toyota B +8 kör
15. MONTOYA McLaren Mercedes M +8 kör
16. SATO S. Aguri F1 Honda B +15 kör
17. MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B +31 kör
18. BUTTON Honda M +32 kör
19. KLIEN RedBull Ferrari M +32 kör
20. WEBBER Williams Cosworth B +48 kör
21. COULTHARD RedBull Ferrari M +58 kör
22. LIUZZI Toro Rosso Cosworth M +60 kör
Michael Schumacher:
„Kicsit meglepett, hogy a verseny eleje ilyen nehezen ment, kissé szeles volt Alonso mögött, de a verseny végére az autó tökéletes volt. Néha Fernando, néha én voltam gyorsabb a verseny középső részén, de nem volt köztünk nagy különbség.”
Fernando Alonso:
„Érdekes verseny volt. Én szabályoztam a tempót az első tankolásig, aztán a második kiállásnál volt 3-4 gyors köre Michaelnek, ami eldöntötte a versenyt. Kicsit elmaradtunk a hétvégén a Ferrari teljesítményétől, a gumik nem voltak elég jók. De vissza fogunk térni és Spanyolországban a győzelemért hajtunk majd.”
Felipe Massa:
„Jól startoltam, de Michael belül volt, így ő fordulhatott elsőként. Részemről remekül alakult a verseny, jó volt a kocsi és a gumik is, gyors tempóban autóztam. Nagyon örülök, hogy a csapat ilyen remek autót adott nekünk és megszereztem első dobogós helyezésemet.”