Újjászületett BMW Mille Miglia
A nemrég bemutatott, hatvanhat esztendős elődjének emléket állító tanulmányautón a régi és a modern elemek egyaránt felfedezhetőek. Formájával első sorban a régi időket idézi, míg a retro ruha alatt a legmodernebb technika rejtőzik. Külső jegyei alapján könnyen felismerhető benne a korabeli versenyautó. A burkolt hátsó kerekek, óriási első lámpák, amelyekben a mai korra jellemzően több száz LED található, és a jellegzetes BMW vesék is visszaköszönnek a 2006-os BMW Mille Miglia-n.

Alapként a Z4 M Coupé némileg átalakított hajtáslánca és felfüggesztése szolgált, amely garantálja a sportosságot a BMW legújabb tanulmányautója számára.
Karosszériája 23 centiméterrel lett hosszabb, a BMW hangsúlyos megjelenésről pedig 20 colos kerekek és a rajtuk feszülő 245/40-es abroncsok gondoskodnak.

A lemezek alatt, amelyeket könnyű rácsszerkezetre szereltek fel, a bajorok többszörösen díjnyertes benzines motorja lapul. A soros hathengeres erőforrás 343 lőerőt teljesít, de a tanulmányautón a meggyőzőbb audio élmény érdekében módosították a kipufogót, de a szívóoldalt is.

Az 1977-ben felélesztett, a legendás versenyre emlékező nosztalgiafutamon minden olyan járművel engedélyezett az indulás, amely az eredeti, 1927 és 1957 között rendezett viadalok valamelyikén részt vett.

1940-ben a Mille Miglia nyertes BMW 328 Touring Coupe egy hihetetlennek tűnő rekorddal is beírta magát a verseny történetébe, mikor az 1667 kilométeres (1000 mérföldes) távot 166,7 km/órás átlagsebességgel sikerült végigautózni. Ez annak fényében, hogy ezt a versenyt Brescia-tól Rómáig és vissza, kanyargós közúton, néha nehezen belátható szakaszokon teljesítette a BMW, még nagyobb teljesítménynek számít.

Nagy kár, hogy a gyönyörűre sikerült járműből nem lesz sorozatgyártású változat.