Éppen ezért a Toyota Prius-hoz illetve a Lexus RX 400h-hoz hasonló megoldással egy elektromos motorral is ellátták a robogókat.
Jelenleg a Piaggio X8 125 illetve a Vespa LX 50 készül ilyen megoldással. A villanymotor a leginkább kritikus pillanatokban, elinduláskor segít be. Előbbinél egy 2500 wattos, utóbbinál egy 1000 wattos elektromos egységet használnak. A benzines és elektromos motor kombinációjával az eredetinél 25 százalékkal nagyobb teljesítményt sikerült elérni, ám a robogók átlagosan 20 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik.
A kétkerekűk képesek tisztán elektromos üzemben működni, ilyenkor ugyan nem lehet velük száguldani, viszont kipufogógázt sem engednek a levegőbe. A rendszer része az akkumulátor is, amely az ülések alá kerül.
Ezzel a Vespáról eltűnik a sisaktartó, viszont egy utólag felszerelt dobozzal visszanyerhető a rakodóhely. A Piaggio esetében az egyik sisak helyét tölti ki az alkatrész. Az akksikat a benzinmotor feltölti menet közben, de három óra alatt az európai 230 voltos hálózatról is újratölthetők.