BMW ellenfél a Mercedes SL-nek
1999-ben mutatták be és 2003-ig gyártották a BMW utolsó extrém sportkocsiját, a Z8-ast. Akkor mindössze 5703 darab készült a BMW M5 technikáján alapuló roadsterből. Ám pár éven belül utódot kaphat a kocsi. Állítólag a Z6-ra keresztelt újdonság formaterve szinte teljesen kész, Münchenben már az 1:1 arányú maketten dolgoznak a formatervezők.

Ezalatt a műszakiak sem kávéznak. Korábban csak pletykáltak róla, de immár a BMW fejlesztési vezetője, Burkhard Göschel is nyíltan beszélt a BMW új sportkocsijáról. „Valóban foglalkozunk a kérdéssel. Ám más irányból közelítünk hozzá, egyre több lóerőt pakolni az egyre nehezebb autókba, ez nem nagy kunszt.” Ezzel megerősítette azokat az információkat is, melyek szerint kifejezetten könnyű autóról van szó.

Acélból és alumíniumból épülne fel az autó, alumínium térrácsvázra. Az acél és az alumínium kombinációját az ötös és a hatos sorozat modelljein is alkalmazza a BMW, ám most nemcsak a kocsi elejénél, hanem a középső részen is bevetnék. Így sikerülne elérni a célt, hogy a kocsi ne legyen nehezebb 1500 kilogrammnál és az 50:50 százalékos súlyelosztás is megoldható marad.

Jelenlegi információink szerint a Z6 a hatos Coupé alapjaira épülne, de amíg az 2+2 személyes GT karosszériát kapott, az új autó valódi kétüléses sportkocsi lenne. A műszaki megoldások egy része is a jelenleg futó modellekből érkezne. Szerepet kap majd az új 3.0 literes ikerturbós motor 306 lóerővel, de beépítik a BMW M5/M6 5.0 literes V10-esét is, 507 lóerővel.

Az igazi újdonság az a 4,4 literes motor, ami nem a már ismert V8-as, hanem annak továbbfejlesztett és turbófeltöltővel megspékelt változata, 408 lóerős teljesítménnyel. Emellett hallani arról is, hogy az M GmbH is hozzátenné a magáét a kocsihoz. A Z6 M 6,3 literes V12 turbó lenne, 605 lóerővel.

A manuális és az automata váltó mellett a BMW jelenleg egy duplakuplungos, kézzel kapcsolható váltón dolgozik. Emellett persze az aktív kormány, az adaptív futómű, az aktív mentestabilizáló rendszer is bekerülne a járműbe, de szabályoznák a fékek hőmérsékletét és a hűtőlevegő áramlását is. A motor erejét aktív differenciálmű osztaná el a két hátsó kerék között.

Korábban volt arról szó, hogy a BMW is piacra lépne egy középmotoros szupersportkocsival, de elvetették az ötletet. A gyár a Forma-1-es jelenlét ellenére nem látja kifizetődőnek egy Porsche Carrera GT, vagy McLaren SLR szintű autó piacra dobását. Ezért is maradtak az ismert, orrmotor-hátsókerék-hajtás összeállításánál.

Készülő roadsterét a BMW nem a tőle megszokott vászontetővel látja el, hanem nyitható fémtetővel, így az versenybe szállhat az igen sikeres Mercedes SL-lel. Várhatóan 2010-től lehetne megvásárolni az autót és 2017-ig tervezik az életciklusát, amiből évi 15 000 darabot szeretnének értékesíteni. Az induló árat 80-100 ezer euróra taksálják.