Mint ismeretes, Schumacher az időmérő futamok vége felé az egyik kanyarban megcsúszott, majd autója megállt. Ezután az utána jövőknek már nem volt lehetőségük javítani korábbi eredményeikről. A verseny bírái több órás vizsgálat után úgy gondolták, nem lehetett véletlen a leállás, és a hétszeres világbajnokot büntetésből a leghátsó rajtkockára parancsolták.

Mosley cáfolta Jean Todt állítását, miszerint a felügyelők nem rendelkeztek elegendő bizonyítékkal, adattal az esettel kapcsolatban, sőt a telemetria adatait, a televíziós felvételek, illetve a rádióbeszélgetések fontosságát hangsúlyozta, ugyanakkor arról nem ejtett szót, hogy a versenyzőt elmarasztaló döntés hibás lett volna.

A nyilatkozat értelmében így Schumachert nem szép dolog csalónak nevezni, de a súlyos büntetését mégis megérdemelte. Ugyanakkor Max Mosley a Ferrari istállót sportszerűnek nevezte és nem feltételezi, hogy bárki a csapatból szándékosan ilyet tenne.

Michael Schumacher továbbra is kitart amellett, hogy teljesen vétlen volt az ügyben, nem szándékosan állt meg Ferrarijával. „Tiszta a lelkiismeretem.” Mondta a hétszeres világbajnok.