A súly a lényeg
A súly a lényeg
Fotó megosztása:
Elöl AP Racing, hátul Brembo fékeket alkalmaznak, szervokormány továbbra sincs
Elöl AP Racing, hátul Brembo fékeket alkalmaznak, szervokormány továbbra sincs
Fotó megosztása:
Mindössze 68 kilogramm a Toyota 1,8-asa, így az alumínium vázas sportkocsi is csak 860 kg
Mindössze 68 kilogramm a Toyota 1,8-asa, így az alumínium vázas sportkocsi is csak 860 kg
Fotó megosztása:
6,3 másodperc elég, hogy elérje a 100-as tempót az alapmodell
6,3 másodperc elég, hogy elérje a 100-as tempót az alapmodell
Fotó megosztása:
Miután a Rover csődbe ment, a Lotus sem jut már hozzá a brit gyár motorjaihoz. Egy ideje az Elise és Exige csúcsmodelljeibe a Toyota erőforrásait szerelték, így kézenfekvő volt, hogy a belépőmodellbe is az kerüljön.
Eddig a Corolla TS illetve Celica TS-ben használt 1,8-as 192 lóerős Toyota erőforrást építették be, szívó illetve kompresszorral feltuningolt változatban. Most az 1,8-as egyszerűbb 136 lovas kivitel kerül az Elise S-be. Ennek legnagyobb nyomatéka 172 newtonméter 4200-as fordulatszámnál.
Ezzel sem válik lomhává a kocsi, hiszen így is képes 6,3 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. A kisebb teljesítmény a kocsi végsebességén érezteti hatását, hiszen az csak 205 km/óra. Nem véletlen a kocsi jó dinamikája, hiszen megmaradt a kocsi alacsony tömege, itt 860 kilogramm.
Egyértelműen a Mazda MX-5-nek szeretne konkurenciát állítani a Lotus, hiszen az általunk is tesztelt 2.0 literes változat közel ugyanezt a menetteljesítményt tudja.