A rendszer alapját egy távolságtartó automatika adja, ami szériában került be a nemrég bemutatott új S80-as Volvo-ba. Ott figyelmeztető fény- és hangjelzés adja a vezető tudtára, ha hirtelen kritikus módón lecsökken a távolság, amit a radarszenzor érzékel. Egyébként a rendszer csak lassít, ha csökken a távolság a követett jármű mögött, de nem képes megállítani az autót.
Most azonban a kísérleti járművekben már egy átdolgozott megoldás kapott helyet, amely kritikus esetben vészfékezésre is képes. A fejlesztők nem csak a kocsi orr-részében lévő radarszenzort, de a tükörbe épített holttérfigyelő videokamerát is beillesztettek a rendszerbe.
Egy számítógép az adatok alapján felbecsüli, van-e akadálya a vészfékezésnek. Bár a tesztjárművekben egészen jól működik a dolog, de a széria járművekben való megjelenés előtt „további fejlesztésekre van szükség” – mondta el egy Volvo munkatárs.