Jövőre megszűnne a súlyadó, és helyét a járművek teljesítménye alapján számított gépjárműadó venné át a kormány tervei szerint. A számításkor figyelembe vennék az autó életkorát, az idősebbek után kevesebb adó fizetendő.
Azaz minél fiatalabb, és minél nagyobb teljesítményű egy autó, annál magasabb összeget kell az autósnak az állam felé befizetnie. Korábban 100 kilogrammonként 1200 forintot kellett adózni az illetékes önkormányzatnak, 2007. január elsejétől a gyártás évében illetve az azt követő 3 naptári évben kilowattonként 300-at. A 47 éves autók tulajdonosai 260 forintot fizethetnek kilowattonként évente. Az ennél öregebb gépjárműveknél a szorzó 120 – 260 forint között lenne.
Eddig ezt a változatot ismerhettük. Csakhogy egy új javaslat szerint még bevezetése előtt módosítanák az új adónemet. A külföldről behozott autókat ugyanis nem eredeti koruk alapján venné figyelembe, hanem első Magyarországi forgalomba helyezésük szerint.
Azaz egy frissen behozott, de nyolc éves autó itthon teljesen újnak minősülne, és a legmagasabb osztályba kerülne kor szerint, holott az eredeti változat szerint az utolsóban lenne. A szocialista képviselők által jegyzett módosító indítvány ismét hazánkra vonhatja az európai unió figyelmét, hiszen a magyar jogalkotó diszkriminációt alkalmaz a más uniós országban forgalomba helyezett járművel szemben.
E mellett az autósoknak további állami sarcra is számítaniuk kell, hiszen az átírási illeték is megemelkedik 20 százalékkal, azaz a jelenlegi köbcentinként 15 forint helyett 18 folyik be a kasszába. Várhatóan a jelenlegi 50 milliárd forintos bevétel duplája vagy háromszorosát is beszedhetik az önkormányzatok az új adóztatással.