Tankoláskor sem kell hosszasan időzni az üzemanyagtöltő állomásokon, hiszen a nagyvonalúan méretezett gázvezetékeken, szelepeken keresztül pillanatok alatt, szinte hangtalanul feltölthetők a tartályok.
Némileg átalakították a motort is, hiszen a földgáz nagyobb kompresszió-tűrését is kihasználták a mérnökök. Ha pedig elfogy a gáz, akkor a gyújtás idejének módosításával a motor benzinnel is gond nélkül elmegy. Az autóban található, gázüzeműnek tervezett 2,0 literes motor 109 lóerőt teljesít, és minden esetben benzinnel indul. Ha azonban valamiért teljesen kiürülne a benzintank, akkor egymásután öt alkalommal lehetőség van gázzal történő vészindításra is.
Mivel a gázos üzemhez szükséges berendezések semmit sem vesznek el az utastérből, és az autó külseje sem tér el a hagyományos modelltől, a VW Caddy EcoFuel változata akár 5+2 személyes változatban is elérhető.
Németországban napjainkban hétszáz gáztöltő-állomáson lehet tankolni, de a magas kőolajárakat és az egyre fontosabb környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve várhatóan a jövőben egyre több lesz belőlük. Jelenleg egy kilogramm gáz 75 eurócentbe (210 forintba) kerül, amiből a Caddy EcoFuel-nek hat kilogrammra van szüksége 100 km megtételéhez.