A TechArthoz nem ezért viszi valaki az autóját. A Porschékra szakosodott műhely ezúttal a Caymant vette kezelésbe. Persze egyből a motorhoz nyúltak és a 3,4-es blokk hengerűrtartalmát 3,8 literre növelték. Ehhez speciális főtengelyt, új hajtókarokat és dugattyúkat szereltek a boxermotorba.
Ez már meg is adta az alapot a nagyobb teljesítményhez, amit átalakított szívórendszerrel és sportkipufogóval értek el. Az elektronika beállítása után a gyári 295 helyett 385 lóerőt tud a Porsche motor, a nyomatéka pedig 407 Nm-re emelkedett. Nem is maradt el a várt eredmény, a kocsi mindössze 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát álló helyből. A TechArt Cayman végsebessége 285 km/óra lett.
Figyelembe kell venni, hogy ennél a modellnél nem a nagy végsebesség volt a cél. Elsősorban kanyargós útszakaszon, versenypályán nyújt kiemelkedőt a kétüléses kocsi az átalakított spoilereinek köszönhetően, ezért lett a neve is GTsport.
Az első lökhárító a korábbinál sokkal több levegőt enged a hűtőkhöz és jelentős leszorítóerőt is termel. A hátsó tengely stabilizálása miatt a motortér fölé egy főleg versenyautókon látható szárnyat készítettek karbonból, a lökhárító alá pedig diffúzor került. A teljes csomag részei az új küszöbspoilerek és a visszapillantok karbon borításai.
Tapadásból sosem elég, ezért kerültek a 20 colos felnikre elöl 235/30-as, hátul 305/25-ös abroncsok. Persze ez csak a kezdet, a tökéletességhez módosították a gyári állítható futóművet is. A 25 milliméterrel alacsonyabban ülő járgányban kézzel lehet aktiválni a normál és a sport üzemmódot. Az eredmény: a GTsport úgy fordul, mint a villamos, zárt pályán erősebb autókkal is felveszi a versenyt.