A megnövekedett termelési volumen miatt két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfeldeben kezdték meg az új Mercedes Sprinter gyártását. A ludwigsfeldei gyárban folyik a platós járművek és az alvázak gyártása.

Teljesen új, automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre és az új összeszerelő csarnok mellett egy új fényezőműhelyt is építettek. 1,8 milliárd eurót fektetett a DaimlerChrysler a modell fejlesztésébe, ebből 300 milliót költöttek a ludwigsfeldei gyárra.

Az új Sprinterben jelentősen megnőtt az elődmodellhez képest a horganyzott lemezek aránya. Emellett egy új korrózióvédelmi módszert alkalmaznak: a RoDip-eljárás (forgatott merítéses módszer) során a nyerskarosszéria elemeket minden előkezelési fázisban teljesen elforgatják a keresztirányú tengely körül. Ez a lemezek és az üregek kifogástalan alapozását biztosítja.

A jelenleg még kapható Sprinterből tizenegy év alatt több mint 1,3 millió darabot gyártottak. Ludwigsfeldeben ma már két műszakos termelés zajlik, a három műszakra való áttérés pedig része a terveknek. A Sprinterből továbbra is készül VW emblémás változat, de nem LT, hanem Crafter néven.