Az utóbbi két versenyen nyilvánvalóvá vált, hogy a Renault és a Ferrari versenyautói ugyanazt a színvonalat képviseli, most a gumikon van a hangsúly. A Bridgestone mérnökeinek sikerült előrelépniük a fejlesztések terén, amivel a Michelin elé kerültek. Mind a két gárda elismeri, hogy a gumikon múlhat a világbajnoki cím.
Michael Schumacher két hete hazai versenyén verte meg a Renault-Alonso párost, most a spanyol Németországban szeretne visszavágni. Ám ezt a Ferrari nem ölbe tett kézzel várja, az utolsó futam óta a csapat több ezer kilométert tesztelt a Paul Ricard versenypályán. A Renault továbbfejlesztett motorral és aerodinamikai módosításokkal érkezik a Hockenheimringre.
Mindkét csapatnak le kell mondania az eddig használt lengéscsillapítóiról, azokat ugyanis szabálytalannak minősítette a Nemzetközi Automobil Szövetség. Ugyanilyeneket használ a McLaren és a Red Bull is.
Egyértelműen Schumacher és Alonso az esélyes a futamgyőzelemre, de Németországban mindig eseménydús versenyek voltak. Senkit sem lehet a pálya favoritjának nevezni, a Ferrari világbajnoka is csak kétszer nyert itt.
A McLaren is esélyes lehetne egy jó eredményre, ha a tradíciókat nézzük. Hagyományosan erősek ezen a pályán, de Kimi Räikkönen az utóbbi két évben mindig pont nélkül távozott innen. Tavaly hidraulikahiba miatt állt ki vezető helyről, 2004-ben pedig a vezető Schumacher üldözése közben, a hátsó szárny eltörése után kötött ki a gumifalban.
A pálya és a verseny:
2002-ben átépítették a hockenheimi pályát, eltűntek belőle az igazán hosszú egyenesek, az aszfaltcsík most 4574 méter hosszú. Kevesebb előzés, sokkal több stratégia jellemzi azóta a versenyeket. Az egyenesnek számító parabolika kanyar után 320-ról 60-70 km/órára lassítanak a versenyzők, ami így tökéletes előzési pont a mostani F1-eseknek.
A korábbinál jóval meredekebb szárnyállással indulnak a kocsik, mivel sok a lassú kanyar, ahol így lehet nagyobb sebességre szert tenni. Pont ezen kanyarok miatt a kigyorsítások is jelentős szerepet kapnak, ami komoly terhelésnek teszi ki a hátsó gumikat, így azok hajlamosak a felhólyagosodásra.
A motorok számára is erőpróba lesz Hockenheim, ez ugyanis a második legkeményebb pálya Monza mögött. Az autók közel hetven százalékban padlógázzal hajtanak majd. A várható hatalmas hőség tovább fokozhatja a terhelésüket, de az időjárás a pilóták állóképességét is kikezdheti.
2005-ös befutó: 1. Fernando Alonso, 2. Juan Pablo Montoya, 3. Jenson Button
Pályarekord: 1 perc 13,780 másodperc – Kimi Raikkönen, McLaren
Az időmérő edzés: 2006. 07. 29-én szombaton, magyar idő szerint 14 órától
A futam: 67 körös, 2006. 07. 30-án délután kettőkor lesz