Ez elsősorban a masszív sárvédőíveknek köszönhető, az első és hátsó lökhárítók alá tervezett spoilerek inkább aerodinamikai szerepet töltenek be. A tetőre is felszereltek egy szárnyat, ami megszokott, ám a C-oszlop külsején elhelyezett elem nem éppen hétköznapi.
Jól sáfárkodnak az elemekkel a német műhelynél, aki ugyanis felszerelteti a spoilereket, biztos, hogy felnit is akar majd autójához. Az új kerékívek alatt egy 18-19 colos felni a nevetség tárgyává tenné a tulajt. Még a képen látható kerekek mellett is sok hely marad, pedig nem aprók. A kocsin 22 colos felnik vannak, 295/30-as gumikkal, amiknél elöl 60, hátul 80 milliméteres nyomtávszélesítőket is felszereltek.
A szélesebb gumik mellett a gyorsabb kanyarodást segíti, hogy a leingarteni cégnél átalakították az elektronikusan vezérelt légrugós felfüggesztést, és a karosszéria így alacsonyabbra került. Persze nem csak ezzel akartak javítani a dinamizmuson, de a ménest is kibővítették kissé. Új programot kapott a motorvezérlés, így a gyári 233-ról 285 lóerőre emelkedett a 3.0 TDI maximális teljesítménye.
Hasonló átalakuláson ment át a forgatónyomaték is, ott a korábbi 500 helyett 550 newtonmétert kap a vevő. Ezzel fél másodpercet lefaragva a gyári értékből, már 8,4 másodperc alatt elérhető állóhelyből a 100 km/óra. A Q7-es végsebessége 210-ről 219 km/órára emelkedett.