Ennek alapjául az a díjnyertes koncepcióautó szolgál, melyet idén januárban a Detroit Motor Show-n mutattak be.
„A Camaro Concept iránti elsöprő lelkesedés nem hagyja feledni, hogy milyen ikonszerű szerepet játszanak termékeink a vásárlók szívében.” – mondta Wagoner. „A Camaro sokkal több, mint egy autótípus: Amerika szellemét és autóimádatát jelképezi.”
Bár nálunk be sem mutatták, de az európai autósoknak is igencsak tetszik az autó, a Chevrolet Europe ezért fontolgatja a jármű importját és értékesítését a földrészen.
„A Camarók mindig is gyönyörű kocsik voltak, és teljesítményük versenyképes volt a drága európai sportkocsikéval. Praktikumuk ugyanakkor alkalmassá tette őket a mindennapi használatra, mégpedig olyan kedvező árért, amely belefért sok újautó-vásárló büdzséjébe. Reméljük, hogy a jövőben itt is felvehetjük a portfoliónkba ezt a kimagasló kocsit.” – mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója.
Az új Camaro első sorozatgyártású példányai 2008 végén gördülnek majd le a futószalagról, az értékesítés pedig 2009 első negyedévében kezdődik. Az új Camaro szinte azonos lesz a koncepcióautóval. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású, független kerékfelfüggesztésű autó több változatban készül majd, manuális és automatikus váltóval, illetve V-6-os és V-8-as motorokkal.
Az első Camarót 1967-ben dobták piacra, a típus gyártása 2002-ben szűnt meg. Akkoriban olyan autólegendák tűntek el a GM kínálatából, mint a Pontiac Firebird és a Cadillac Eldorado.