A német tuningoló megdolgozta a négykarikás gép dízelmotorjait, amitől azok megmutatták, mit is tudnak valójában. A 2,7-es turbódízel az eredeti 180 helyett 230 lóerőt rejt, a 3.0 literes TDI teljesítménye a gyári 233-ról 272 lóerőre emelkedett. Nyomatékban is jól szerepelnek az Audik, a kisebbik 450, a nagyobb 550 newtonmétert tud a „műtét” után. Ez hetven illetve száz Nm-es növekedést jelent.
Ezt azonban nem árulja el nekünk semmi, mert az Abt nem ruházta fel az allroad quattrót, csak új kerékgarnitúrát adott hozzá. Az egyszerűbb kivitelű 8,5×19-es, 255/40 R 19-es gumikkal, de a tökéletes összhatásért 15 milliméteres nyomtávszélesítőket is felszereltek.
Aki ennél is ütősebbet akar, annak is van menekülő út, 9×20-as felnik és 265/30 ZR 20-as abroncsok képében. Ha valaki még ezzel sem éri be, annak egy decens légterelőt tud felszerelni az Abt a hátsó szélvédő fölé.