Íme a legújabb MINI!

Ritkán látni olyat, hogy egy gyár hivatalos fotókat ad ki a sajtónak a leleplezés előtt álló, de még elmaszkírozott modelljéről. Márpedig a BMW ezt csinálta a második generációs MINI-vel. Pár nappal a „kémfotók” után azonban már minden titok nélkül megismerhetjük az új MINI-t.

Bár úgy tűnhet, mintha csak egy ráncfelvarráson esett volna át az autó, ez egy teljesen új modell. Miután bemutatása óta több mint 800 ezer fogyott az újkori MINI-ből, így csak azon változtattak, amin nagyon kellett.

Hat centivel hosszabb elődjénél az új autó, aminek nagy része az orr-részt bővíti. Kell a hely a gyűrődő zónának és az új motoroknak. Mind az első, mind a hátsó lámpák megőrizték jellegzetes formáikat, a fényszóró a korábbi kissé ovális helyett immár kerek. Eltűntek elölről a külön irányjelező és helyzetjelző lámpák, amik közös bura alá költöztek.

Megtartották a hatszögletű krómozott hűtőmaszkot, de az első lökhárítót a korábbinál is sportosabbra formázták. Ahogy már a legendás elődnél, illetve az előző modellnél, itt is megmaradt a kocsi többszínű fényezése, azaz a tükörházak és a tető eltérő színűek a karosszéria más részeitől.

Nem változtattak a belső formavilágán sem, maradtak a kerek formák. Alaphelyzetben továbbra is a műszerfal közepén trónol az analóg kilométeróra, amely magában foglalja a központi kijelzőt is. Itt a navigációs rendszer, a hifi információt lehet leolvasni. A fordulatszámmérő továbbra is a kormány mögött lesz.

Bár formailag hasonló, a tervezők vékonyabbra formálták a középkonzolt, hogy több hely maradjon a vezető és utasa lábának. A második generációs MINI-ben már nem kulccsal, hanem gombnyomásra kel életre a motor.

Az igazi újdonság a Cooper S lesz, ami turbómotort kap. Izgalomhegyek a következő oldalon!


Idén év végén kezdődik a legújabb MINI értékesítése, eleinte két motorral, mindkettő teljesen új, 1,6-os benzines. Az 1598 köbcentis motor szívó változata kerül a Cooper modellbe, ahol 120 lóerőt teljesít. Az átlagnál magasabb, 160 newtonméteres nyomatékkal bíró erőforrással, 9,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a kocsi, míg a végsebessége 203 km/óra. Emellett igen baráti, 5,8 literes átlagfogyasztást ígér a gyártó.

A Cooper S-be ugyanaz a változó szelepvezérlésű a motor kerül, mint a Cooperbe, de a korábbiakkal szemben itt nem kompresszort, hanem turbót kapcsoltak a motorhoz. A töltőlevegő-hűtő továbbra is része a csomagnak, ezért megmarad a motorháztető elején vágott nyílás is, ahol közvetlenül a hűtőhöz érkezik a levegő. Ebben az összeállításban 175 lóerő a motor teljesítménye, míg a maximális nyomaték 240 newtonméter. Ez padlógáznál, rövid időre, 260 newtonméterre emelkedhet.

7,1 másodpercre van szüksége a Cooper S-nek, hogy állóhelyből elérje a százas tempót, a kocsi végsebessége 225 km/óra. A sportváltozat átlagfogyasztása a gyári adatok szerint 6,9 liter 100 kilométerenként. Mindkét motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, de rendelhető a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható automata is. Felárért a Cooper S-t mechanikus, önzáró differenciálművel is ellátják.

2007 első felében további két motorral bővül a MINI kínálata. A MINI One 1,4 literes 95 lóerős motort kap, de bemutatkozik a turbódízel változat is. Bár várhatóan a jelenleg is kapható autóhoz hasonlóan etalon lesz az új MINI vezethetősége és fordulékonysága a sportos vezetők körében, plusz pénzért sportfutóművet is lehet rendelni. A járművek új fejlesztésű, sebesség-függő elektronikus szervokormányt kapnak.

Szériában hat légzsákkal szállítják a kocsikat és minden modellben lesz blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó. Erős fékezésnél a fékasszisztens is besegít, ugyanúgy mint emelkedőn való indulásánál a „Hill Assist”. A Cooper S-hez jár kikapcsolható kipörgésgátló és menetstabilizáló elektronika.

Egyelőre nem tudni pontosan, mikor érkezik a MINI kabrió, illetve az újdonságnak számító kombi, amiről már láttunk egy tanulmányt Frankfurtban, Genfben és Detroitban is.