Alaposan kibővíti a BMW egyes modelljeinek motorkínálatát. Az 1-es sorozatban legfelül lesz újdonság. Bár a 265 lóerős 130i is nagyon ott van a szeren, a BMW a háromliteres blokkot várhatóan a turbófeltöltővel is beépíti az autóba. 306 lóerőt teljesít majd a 135i a 3-as kupéból átvett turbómotorral.
Kizárt a dízel M
Egy M sportváltozat épp a legkisebb és legkönnyebb BMW-nek nagyon jól állt volna, de egy önálló M sportmotor kifejlesztése a gyár szerint nem volna kifizetődő, saját motor nélkül pedig az autó nem volna igazi M termék.
Egy dízelmotoros M modell kifejlesztését Ulrich Bruhnke, az M GmbH. főnöke kategorikusan kizárta. A korábban a Mercedesnél az AMG-t irányító menedzser szerint egy dízelmotor számukra „teljesen elképzelhetetlen” – idézi őt az Automobilwoche című szaklap. Bruhnkénak tudnia kell, mert épp az AMG bukott meg pár éve a dízel C 30 CDI AMG-vel.
335d 286 lóerővel
A 3-as szériába új dízelek érkeznek, a hathengeresek hengerűrtartalma egyaránt három liter. A legdurvább az 535d-ből átvett motor, amely a 335d-ben már 286 lóerős 272 helyett és 580 Nm-t tud az 535d 560-ja helyett. Ebből 6,1, 6,2 illetve 6,3 másodperces gyorsulás adódik 100-ig attól függően, hogy az erőgép a kupéban, a limuzinban vagy a kombiban dolgozik.
A négyhengeres 320d és a 330d közé lőtték be a 197 lóerős 325d-t, amely 7,4 másodperc alatt van százon. A benzinesek között a 335i az újdonság, amely 306 lóerővel és a limuzinban 5,6 másodperces 100-ra gyorsulással könnyíti meg a döntést a dízelekkel szemben.