Bár fúrni még el sem kezdtek, de azt már lehet tudni, milyen metrókocsikon utazhatunk majd a négyes vonalon. A budapestiek egyértelmű többséggel – 211.340 szavazattal – a sorban harmadik változat mellett döntöttek, amely stílusjegyeit tekintve állítólag a budapesti kisföldalattit idézi. Egyébként a terveket hivatalosan véleményező designer szakvéleménye megegyezik az interneten szavazó laikus közönségével.
A szakvélemény is kiemeli, hogy a legjobb változat erénye, „az erőteljes ékalakba foglalt ablak és lámpamező jellegzetes megoldása, amely a kisföldalatti hagyományos karakterét megnyerően fogalmazza újra.”
Természetesen ez a „választás” is magyarosan zajlott, mert a szavazás első napjaiban valakik megpróbálták szavazóautomatákkal eldönteni a kérdést. Ezért megismételték a voksolást, s ekkor a budapest.hu szerkesztői korlátozásokat vezettek be: egy internetfelhasználónak csak egyetlen szavazat leadására volt lehetősége. Végül a szigorítás után leadott szavazatok erősorrendje megegyezett az azt megelőző, „kreatív” időszakban kialakult sorrenddel.
Az Alstom cég által vezetett Budapest Metropolis konzorcium nyerte a budapesti metrókocsitendert. A francia központú világvállalat gyártja a 4-es metró, illetve a jelenleg felújítás alatt álló 2-es vonal új szerelvényeit.
Az új szerelvények a legkorszerűbb technológiával rendelkeznek majd. A vonal biztonsági rendszere révén akár vezető nélkül is közlekedhetnének, de minden járaton lesz felügyelő személyzet. A jelenleg futó szerelvényektől eltérően az új metrók egyterűek, teljes hosszukban átjárhatók lesznek.
A jelenlegieknél jóval kevesebb energiát használnak majd az Alstom kocsik, köszönhetően annak a régi jó technológiai elvnek, hogy a fékezési energiát visszatáplálják a rendszerbe. A szerelvények klimatizáltak lesznek, zajszintjük pedig jóval kisebb lesz a mostaniaknál.