Az életmentő elektronika mindössze 50 fontjába (mai árfolyamon számítva 21 000 forintjába) kerül az autógyártóknak, mégis az újonnan értékesített gépkocsik nagy részéből hiányzik ez a berendezés. Csúnyán hangzik, de így éri meg az autógyáraknak, hisz amikor a menetstabilizáló az extrák listájára kerül, az ára jóval magasabbra hízik, ha egyáltalán kapható. A Fiat Panda ESP-je 150 000, a Golf Trendline-é 167 000 forintba kerül itthon.

A kutatók szeretnék elérni, hogy az ESP a légzsákhoz, illetve a blokkolásgátlóhoz hasonló népszerűségnek örvendjen, hiszen tényleg megéri az árát – az ütközéskor hasznos légzsákkal ellentétben az ESP használatával az esetek túlnyomó többségében maga baleset is elkerülhető.

Angliában ez a rendszer az új autók 40 százalékában alapfelszerelés. Ugyanez az adat Németországban 60, míg a biztonságra hagyományosan sokat adó svédeknél 90 százalékra nő.

Becslések szerint, ha minden új autóba széria-ESP kerülne, akkor 2010-ig Európa-szerte 20 000-rel kevesebb ember vesztené életét az utakon.