Külsején az orrész merészebb formaterve ragadja meg elsőre a tekintetet. A nagyobb gépháztető mellett megnőtt a lökhárító is, ami mellett projektoros első fényszórók, és dupla hűtőrács kapott helyet.
Utasainak biztonságára a szinte minden változatban széria első, oldalsó illetve függönylégzsákokkal vigyáz. Emellett új, aktív biztonsági rendszereket is építettek a megújult CR-V-be. Az egyik az adaptív sebességtartó automatika, amely radarok segítségével tartja a beállított követési távolságot, a másik pedig egy olyan rendszer, ami ha az elfogadhatónál kisebb követési távolságot észlel, akkor többféle figyelmeztetéssel adja ezt a vezető tudtára.
Újabb elemekkel bővült a kocsihoz rendelhető extra felszerelések listája is, így már nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülés, bőrkárpitozás, első-hátsó parkolóradar, tolatókamera, illetve 18 colos felnik, valamint kanyarvilágítás is választhatóak hozzá. Belső terének mérete megegyezik a korábbi modellével, bár az ajtó hátuljáról az autó rakterének aljába száműzött pótkerék által korábban elfoglalt hely is felszabadult.
Némiképp javultak a szabadidőautó gyorsulási adatai is, a korábbi értéknél 6 tized másodperccel hamarabb, 10,2 mp alatt éri el a 100 km/órás tempót. Ez főként a karosszéria jobb légellenállásának köszönhető, hiszen a motorpaletta 2,2 literes 140 lóerős dízel erőforrását változatlan formában építették bele, csupán a benzines, 1,8-as SOHC i-VTEC motor jelent újdonságot, amely 150 lovas teljesítményre képes. A benzinmotoros változathoz új váltókat is kínálnak, a hatfokozatú manuális és egy ötfokozatú automatikus személyében.
Lejjebb került a kocsi tömegközéppontja is, így a 30 mm-rel szélesebb nyomtávnak, a 17 colos kerekeknek és az átdolgozott futóműgeometriának hála, jobb lett a kocsi egyenesfutása, így az agilisabb vezetők számára is nagyobb élményt tud nyújtani.
Az új CR-V nemzetközi bemutatója a Párizsi Autókiállításon lesz szeptemberben, az értékesítés 2007 januárjában kezdődik meg.