Citroën C2 Peugeot-ruhában - kicsit csípős
14 éve van jelen a Kínában a Citroën, ezalatt 600 000 autót gyártottak és adtak el az egyre izmosodó ázsiai országban. A márka idei eladásai a 2005-ös esztendő első félévéhez képest 12%-kal nőttek, ebben az időszakban, 60 000 járművet értékesítettek.

Az idei év végén új modellt mutat be a gyár, illetve megkezdi a C6 értékesítését is. Jelenleg öt modell közül választhatnak a világ legnépesebb vevői, ezek a Fukang, az Elysée, a Xsara Picasso, a C-Triomphe, és a C5. Az új modell a C2 lesz.

Csakhogy ez a C2, nem az a C2, amit a Citroën hazánkban is forgalmaz. A Kínában gyártott változatot a PSA konszern másik tagjának, a Peugeot-nak egyik autójából, a 206-osból fejlesztették ki.

A kocsi új fényszórókat és hátsó lámpákat kapott, illetve citroënesre cserélték a lökhárítóit. Ennek ellenére a kocsi őrzi a több mint 5,3 millió darabban eladott Peugeot formáját. A tervek szerint évi 40 ezret gyártanak majd belőle.

Kétfajta benzinmotorral kerül majd forgalomba a kocsi, 1,4-es illetve 1,6-os erőforrásokkal. Előbbi 75, utóbbi 106 lóerős teljesítménnyel lavíroz majd a rizsföldek között. Mindkét autó ötfokozatú manuális váltót kap, de emellett a C2 1,6i 16V változata négyfokozatú, szekvenciális vezérlésű automata sebességváltóval is kapható.

Az egyediség mellett a felszereltségre sem panaszkodhatnak Mao kései utódai: minden kínai C2-esben lesz elektronikus fékerő-elosztó, ABS, vezető- és utas oldali légzsák, szervokormány, légkondicionáló berendezés, rádió-CD, távirányítású központi zár és elöl elektromos ablakemelők.