Az autó külső méretei is ezt támasztják alá, hiszen 4310 mm-es hosszával átlagosan 100 mm-rel hosszabb egy hagyományos ferdehátúnál, viszont 150 milliméterrel rövidebb egy átlagos szabadidő-autónál. Magassága is nagyjából félúton van a két kategória átlagos magassága között.
Angliában, Sunderlandben fogják gyártani az európai piacra szánt Qashqai-okat, de itt készülnek majd a Japánba szánt kocsik is, amik a szigetországban Dualis néven árulnak majd. Szintén ez a gyár elégíti majd ki a közel-keleti és tengerentúli igényeket is.
Az új, elsősorban Európának szánt Nissan szabadidő-autó a 2004-ben Genfben bemutatott, hasonló nevű tanulmányautó formai elemeit idézi.
Míg az autó alja, kerekei, hasmagassága, a 2,0 literes motorváltozatokhoz rendelhető 4×4-es hajtása a könnyebb terepjárókat idézi, addig fent inkább dinamikus, személyautós kinézete van.
Utasterében a vezető szinte repülőgépben érezheti magát annyira a központban foglal helyet. Mélyen ülő műszerek, magasra épített középkonzol teszi sportossá odabent a hangulatot.
Kezdetben kétféle dízel és kétféle benzines motor közül választhatnak a vásárlók. Az 1,6-os benzines 115, míg a kétliteres 140 lóerőt teljesít. Hasonló teljesítményűek a dízelek is, ott az 1,5-ös 106, a kétliteres pedig 150 lóerő leadására képes.
Váltók tekintetében is nagy a választék, a Quashqai öt-hatfokozatú manuálissal, egy fokozatmentes váltóval és egy új, hatfokozatú automatikussal is rendelhető.
A gyár évente több mint 100 000 darab értékesítését tervezi, forgalmazását 2007 februárjában kezdik majd meg.