Visszatér a Lancia Delta
A nyolcvanas években volt a Lancia alsó középkategóriás modellje, a Delta aranykora. Ám a 1993-ben bemutatott új modell már nem tudta megismételni előde sikerét, s maga a Lancia márka is hanyatlott. Egy ideje már nem is lehet kapni Delta néven autót, de a gyár úgy döntött feltámasztja a modellt.

A hamarosan bemutatásra kerülő – a Fiat Stilo utódjának szánt – új Bravo padlólemezére megtervezték a Delta HPE Concept Cart. Bár tanulmányautóként mutatják be, állítólag 2008-ban szinte ugyanez az autó kerül a kereskedésekbe.

Ahogy elődei, úgy az új Delta is ötajtós karosszériával készül, de ez minden eddiginél nyújtottabb, nyúlánkabb lesz. A karosszériát élek és ívek teszik igazán látványossá. A jellegzetes hűtőmaszk mellett immár védjegyként kerül a Lanciára, a sárvédő íve mentén futó hátsó lámpa. Ugyanilyet láthatunk a Thesisen és Ypsilonon is.

A kocsi 4,5 méter hosszú, a tengelytávja 2,7 méteres lesz, emellett széltében 1,8, a függőlegesen 1,5 méterre nyúlik. A Delta csomagterét 400 literesre tervezik, de a hátul ülők kényelméről sem feledkeztek meg.

Luxusbelsőt álmodtak meg a tanulmányautó számára a tervezők. Az ajtók és az ülések Alcantara borítást kapnak, mialatt a műanyagok egyhangúságát megtöri a sok króm felület. Nemcsak Bluetooth telefon, de SMS-olvasó elektronika is lesz a kocsiban.

A gyár ralis tradícióit idézi, hogy a kiszivárgott hírek szerint csak turbómotorokkal szerelik a Deltát. Az 1,4-es benzines 120 illetve 150, az 1,8-as 200 lóerővel vár a bevetésre. A dízelpalettát 120 lóerős ezerhatos és 170 lovas kétliteres motor alkotja majd.

Nem lesz olcsó a Lancia új modellje, nem pusztán pénzsóvárságból; ezzel is szeretné jelezni a gyártó, hogy a Volvo C30, a BMW 1-es és az Audi A3-as stb. ellenfelének szánja a kocsit. Ennek megfelelően nem is számolnak többel, mint évi 40 ezer eladott autóval.