Luxuskabrió Renault-módra
2004-ben a Genfi Autószalonra a Renault egy izgalmas roadster-tanulmánnyal, a Winddel érkezett. Most, két és fél évvel később ismét egy nyitott autóval lepi meg a nagyközönséget a francia autógyár. Nepta névvel illették a Renault legújabb tanulmányautóját, amely komoly harcban lesz a Citroën C-Métisse-szel és a Peugeot 908 RC-vel a Párizsi Autószalon legszebbjének járó díjért.

Letisztult, hajótest jellegű forma jellemzi az öt méter hosszú Neptát, melynek oldallemezeit egyetlen él sem töri meg. Hol vannak hát az ajtók? Ott vannak azok, csak épp nem látszanak. Gombnyomásra ugyanis a kocsi teljes oldalsó része (3,76 m) sirályszárnyszerűen felnyílik középre. Ezzel nemcsak szabad utat enged az utastérhez, de láthatóvá téve a motorteret is.

A lapos (1,33 m) és széles (1,95 m), áramvonalas karosszéria karbonból készült, hogy minél alacsonyabban tartsák a kocsi tömegét. Ha zuhogni kezd, az utasok fölé vászontető csukható.

Baleset esetén a hátsó ülések mögötti traktusból automatikusan bukócsövek ugranak ki, melyek megvédik az utasokat. Elöl és hátul is LED-ekből készültek a lámpák, az első fényszórók kanyarkövetők. A Nepta 23 colos felniken áll, melyekre 275-ös defekttűrő abroncsokat szereltek.

Négy, különálló, fehér bőrrel borított fotel várja az utasokat a kocsi extravagáns belsejében. Az ülések nem állíthatóak, a vezető a kormány és a pedálok elektromos mozgatásával szabhatja ideálisra az üléspozíciót. Az első ülések közé egy plexi lap került, hogy csökkentse a turbulenciát, míg a háttámlájukba DVD-lejátszóval kombinált képernyőt építettek. A váltót a kormány mögötti fülekkel lehet kezelni, míg a motor gombnyomással ébred álmából.

3,5 liters V6-os blokk került a luxusautó orrába, amelyet két turbófeltöltő lélegeztet. Ezzel a jármű a dinamikus formájához passzoló 420 lóerőt és 560 Nm-t tud előcsalni a motorból. A 1,5 tonnás Nepta 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/órát álló helyzetet és a leeső állakat mag mögött hagyva. Ahogy illik, a kocsi hátsókerék-hajtású, s hétfokozatú automataváltó juttatja el oda hátra a motor nyomatékát.