Lóerőket szülinapra!
Idén húsz éves az első M3-as BMW, amely nemcsak legendává vált, de még a napjainkban is az egyik legjobb sportkocsi. Könnyű felépítés, erős motor és hátsókerék-hajtás. Mi kell még?

Több jól (és pár sokkal kevésbé) ismert változat készült az E30-asból az évek során. Készült 2,3-as négyhengeressel 195 és 220 lóerő között, fantasztikus 2.5-össel, 238 lóerővel mindössze 600 példányban, felejthetetlen a hagyományos karosszériába ültetett 320-as a maga 192 lóerejével. Mindegyik unikum!

Az MK Motorport a kezdetektől fogva kínált kiegészítőket és alkatrészeket az M3-ashoz és most, hogy 20 éves lett, egy teljes új programot dolgoztak ki az autóhoz. Acél helyett ultrakönnyű karbonból gyártottak lökhárítókat, ajtókat, motorház- és csomagtértetőt illetve tükröket a járgánynak. Ezzel sikerült jelentősen csökkenteni a kocsi tömegét. A csomag része az eredeti Sport Evolutionéval (2.5) megegyező első-hátsó spoilertoldatok felszerelése is.

Ezzel külsőleg már megvan a Sport Evo, hát tegyünk bele pár lóerőt is. Háromféle motorcsomagot kínál az MK Motorsport, amiket esősorban a 2,3-asokhoz ajánlanak. Az „A” lépcsőben plusz 20 lóerőt kaphatunk, ehhez egy karbon Airbox és új komputer kell.

A „B” motorban már új vezérműtengelyek és átalakított hengerfej szerepel a speciális elektronika mellett. Az eredmény 30 plusz lóerő. Ha ezt az Airbox rendszerrel kombináljuk, 50 lóerővel gazdagodunk.

A „C” motorban a „B” csomagon felül kovácsolt dugattyúkat, főtengelyt, új csapágyakat, szelepeket, lendkereket alkalmaznak. Ekkor a motor lökettérfogata is 2,4 literre nő. A maximális teljesítmény pedig az eredeti motortól függően 295 lóerő is lehet. Ekkor viszont már beépítik az MK spéci differenciálművét is, ami 380 lóerőig bír a motorral.

Létezik az MK sportkipufogó is, ami önmagában képes 15 lóerővel megdobni a motorteljesítményt, persze ezt elsősorban versenypályás használathoz lett kifejlesztve. Nem véletlenül nevezik DTM-nek.

A masszív teljesítménycsomag mellé új fékek és felfüggesztés is dukál. Utóbbit egyenesen a versenypályáról küldték a BMW alá, a stabilitás garantált. A fékrendszert 332 milliméteres lyuggatott tárcsákkal javítják fel, amihez 4-6 dugattyús féknyergek párosíthatók, de cserélik az összes egyéb alkatrészt is.

Recaro sportülésekkel illetve versenyautókban használatos négy- vagy hatpontos biztonsági övekkel látják el az M3-as utasterét. Nem hiányzik a sportkormány és az alumínium pedálsor sem, az átalakított kilométeróra utolsó jelzése 300-nál van. S ha valaki nagyon eltökélt, bukócsövet is építtethet a kocsiba.

Jó lenne nyerni a lottón! Persze ahhoz egy szelvény sem ártana.