Azt is meghatározták, hogy a jövőbeli szabályoknak a következő feltételeknek kell megfelelniük: izgalmasabb versenyt eredményezzenek, javítsanak a költséghatékonyságon, növeljék a biztonságot, segítsék elő a társadalom számára hasznosítható technológia fejlesztését, népszerűsítsék az F1-et. A legfőbb cél pedig, hogy a Forma-1 csúcsszínvonalát erősítsék.
Több költségcsökkentő lépésről is döntöttek, egyfelől a csapatok vállalták, hogy már 2007-től alkalmazzák a csak 2008-ban életbelépő tesztkorlátozást, azaz a jövő évtől csak 30 ezer kilométert tesztelnek.
Létrehoztak ezenkívül egy testületet, aminek az lesz a feladata, hogy felülvizsgálja a szélcsatornák és más tesztelési technikák használatát, illetve kidolgozza ezek visszaszorítását, szintén költségcsökkentési céllal.
Mégsem változnak meg drasztikusan a Forma-1-es autók 2008-ban, ugyanis a CDG szárnyra vonatkozó szabály életbeléptetését 2009-re halasztották. Azért módosítottak, mert a csapatok szerint az FIA által kidolgozott, az előzést támogató aerodinamikai megoldás nem megfelelő, ezért inkább alternatív technikát dolgoznak ki.
Ezzel szemben, ahogy arról korábban már beszámoltunk, az eredetileg 2008-ra tervezett „motorbefagyasztás” már 2007-től érvényben lesz. A fejlesztési tilalom viszont nem a korábban meghatározott silverstone-i motoroktól, hanem csak a Japán Nagydíjon alkalmazott erőforrásokra lesz érvényes.
A megbeszélésen szó volt a versenyzés során újrahasznosítható energiák technológiájáról. A fékezéskor keletkező hő és a kipufogógázok felhasználásával működő rendszerek alkalmazását 2009-re irányozták elő.