A gyár főként a kocsi megjelenésére koncentrálva a módosította az eredeti kisteherautót. Vonzó formáját elsősorban a szélesített, masszív kerékjáratoknak és hangsúlyos orr-részének köszönheti a VW Crafterből épített tanulmányautó.
További csinos kiegészítőket is kapott a kocsi, így a különleges, U-alakú oldalablak, az alumínium betétek a lökhárítókon és a légbeömlőkön, a 20 colos kerekek, az integrált tetőcsomagtartó, valamint az egyedi metálfényezés is a látványt dobja fel, míg a masszív, a kocsin körbefutó műanyag elemek a terepes használatot könnyítik meg.
Hogy a tetőcsomagtartó is könnyedén elérhető legyen, az autó hátuljára lépcsőt is készítettek a gyárban. Apróság, de mégis látványos megoldás, hogy a létra szára nem takarja el a hátsó VW-emblémát, hanem egy kanyarral megkerüli annak ívét.
A négykerék-hajtást az erre szakosodott Achleitner cég szállítja, az öthengeres turbódízel motor pedig a szériakivitelű Craftertől jön. A 2459 köbcentiméteres, 164 lovas motor hatfokozatú manuális váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
Annak ellenére, hogy a tervezők bíznak az Atacama sikerében, egyelőre nem tervezik a modell sorozatgyártását. Jó hír azoknak, akik nagyon fenik rá a fogukat, hogy a terepjáró Volkswagen körülbelül 100 példányban materializálódni is fog.
Annak ellenére, hogy a tervezők bíznak az Atacama sikerében, egyelőre nem tervezik a modell sorozatgyártását. Azok számára, akik nagyon beleszeretnek a terepjáró Volkswagenbe jó hír, hogy körülbelül 100 darabos széria legyártására van reális esély.