Sokan újítottak idén
Idén pedig a Ford Transitot ítélték a legjobbnak, méghozzá igen szoros versenyben. Ellenfelei sem akárkik: az idén megújult Mercedes Sprinter, a Fiat Ducato, a Citroën Jumper, a Peugeot Boxer, a Renault Trafic és az Opel Vivaro is jó név a piacon.
Hivatalos közleményében a zsűri hangsúlyozta: „A Transit vezethetősége kiváló, akár városi forgalomban, akár országúton.”
ESP és vízhatlan slusszkulcs
Emellett a döntnökök azt is fontosnak tartották, hogy a Ford formatervezői és mérnökei sok más haszongépjármű-gyártónál szorosabb, állandó kapcsolatot tartanak fenn potenciális és meglévő ügyfeleikkel annak érdekében, hogy folyamatosan figyelhessék igényeiket és kéréseiket.
„Mindez számos érdekes fejlesztést eredményezett – teszi hozzá a közlemény. – A műszerfalra elhelyezett sebességváltó az egyik példa erre, de említhetnénk a vízhatlan önindító kulcsot is.”
Másfelől a döntőbizottság tetszését a Ford biztonságtechnikai törekvése is elnyerte: A zsűrit nagy aggodalommal tölti el a haszongépjárműveket érintő nagy számú baleset. Éppen ezért a Ford részéről az ESP standardizálása fontos lépés az Európai Unión belüli közlekedés biztonságának növeléséhez.”
Hat éve már nyert
Nem ez az első győzelme az immár több mint ötmillió darabban eladott áruszállítónak, hiszen a 2001-es az Év Haszongépjárműve címet is a Transit szerezte meg. 2003 pedig ismét Ford-sikert hozott, akkor a Transit Connectet választották a legjobbnak. Úgy tűnik, a Ford a Transittal nem tud hibázni.