Teszten a Porsche limuzin
A tervek szerint csak 2009-ben mutatja be a Porsche legújabb modelljét, a Panamerát. Ahogy anno a Cayenne, úgy ez a kocsi is igazi különlegesség a gyártól, amely 30 éve ugyanazzal a koncepcióval és formával éri el sikereit. Ám a meglepő váltásoknak divatja van, hiszen a Mercedes CLS már megnyitotta az utat a kupé formájú, de négyajtós járművek előtt.

Követő akad bőven, hiszen az Aston Martin is feltámasztotta négyajtós kocsiját haló poraiból, ami a Rapide -ban öltött testet. A Fordhoz tartozó márkánál azt is kijelentették, hogy mindenképpen szeretnék megelőzni a Porschét.

Ám lehet, hogy a stuttgartiak sem várják meg a 2009-es Genfi Autószalont, hiszen fineszes fotósoknak már most sikerült lencsevégre kapniuk szinte kész Panamerát, amint épp tesztköreit futja a Nürburgringen.

Az autó erőteljesen hasonlít a gyár által korábban kiadott rajzra, azaz a Porsche 911 vonalai köszönnek vissza kissé nyújtott formában. Persze szemben a legendás előddel, itt nem hátul, hanem a kocsi orrában kapnak helyet a motorok.

Három erőforrással indul majd az értékesítés. Az alap blokk a Volkswagen által kifejlesztett 3,5 literes hathengeres lesz 300 lóerővel. Emellett két nyolchengeres, közvetlen-befecskendezéses erőforrás is készül majd, a szívó változat 350, a dupla-turbós kivitel 560 lóerővel.

Utóbbit egyértelműen a CLS 63 AMG ellen vetik be, ami jelenleg 514 lóerős. Ám számítva rá, hogy „esetleg” a Mercedes is fejleszt – hiszen rendelkezésre áll a 65-ös motorjuk is több mint 600 lóerővel -, a Porsche a Carrera GT V10-es motorján is babrál ezt-azt. A 700 lóerős motor egyértelműen egy célt szolgál: a világ leggyorsabb sorozatgyártású limuzinjába kerül majd.

A négyüléses, kényelmes utastér mögött előreláthatólag körülbelül 450 literes csomagtartó lesz, így a Panamera a Cayenne-hez hasonlóan családi használatra is alkalmas lesz. Már az első évben 20 ezer autó eladását tervezi a Porsche, amit szeretnének felfuttatni egészen 100 000-ig.