Tombol a szabadidő-autó láz Európában, ami nem csak a valódi négykerék-hajtásúak iránt jelent nagyobb keresletet, de a látványmodellek esetében is. A Citroën C3 XTR, a VW Cross Polo után újabb modellel gazdagodott a kínálat.
A Golf Plusból kialakított jármű egyedi első és hátsó lökhárítót illetve sárvédő-szélesítéseket kapott. A fényezetlen elemek, akár a valódi terepjáróknál, megvédhetik a karosszéria kényesebb részeit. A látványt alumínium betétekkel, krómozott tetőcsomagtartóval illetve tükörházakkal teszik teljessé.
Magas, de nem dzsip
Kissé megemelték a karosszériát, hogy a Cross Golf könnyebben boldoguljon terepen, hasmagassága eléri a 20 centit. Ezzel szemben rossz úton használhatatlanok a peres gumikkal szerelt, 17 colos könnyűfém felnik.
Az utastérben formailag alig van változás, újak az ülések és az ajtók borításai, illetve fémes hatású bevonatot kaptak egyes műanyag elemek. Szériában kapja az ESP-t az autó, amiben szerepel az ellenkormányozási funkció, illetve a vontatmány-stabilizálás. Emellett nem kell felárat fizetni a hat légzsákért és klímáért sem.
Négy motor és nincs 4×4
Négy motorral kezdik meg a jármű értékesítését, két benzines és két dízel szerepel a kínálatban. Az alapmotor az 1.6-os 102 lóerővel, e mellett kérhető még 1.4-es TFSI 140 lóval. A dízelpalettát a jól ismert 1,9-es illetve 2,0 literes motorok alkotják. Akinek a külső beindította a fantáziáját, azt a világjárástól visszatarthatja, hogy az autó kizárólag elsőkerék-hajtással létezik.