Orsós Samantha
A Dacia annyira felnőtt a nyugati módihoz, hogy sikerült valami überbonyolult névvel megverni az autót. A nagy fejtörés eredménye a Logan MCV név, ami a Multi Convivial Vehicle rövidítése. Ez igazi Orsós Samantha megoldás szerintem.
Valószínűleg megérte Párizsra tenni a világpremiert, mert Nyugat-Európán belül messze Franciaországban veszik a legtöbb Logant. A Logan kombi sokkal nagyobb a limuzinnál, tengelytávja 27 centivel hosszabb.
Lesz belőle teherautó
Méretre az autó inkább üvegezett furgon, nem pedig Astra-Mégane-Corolla mintára kitalált kombi. Függőlegesen osztott hátsó ajtaja is kishaszonjárműves vonás, mert nagyjából ugyanez a karosszéria feszül a szélnek a dobozos Logan kisáruszállítón.
Ebben az óriási testben 7 ülés is elfér, a Logan tehát jó eséllyel a legolcsóbb hétszemélyes lesz, a Fiat Doblót megelőzve. A több utashoz illően megnőtt a szellőzőrendszer kapacitása, hogy a leghátsók se főjenek vagy fagyjanak meg.
Isofix gyermekülést a második sor két szélső helyére rögzíthetünk, légzsákból várhatóan kettő lesz az alapfelszereltségben. A harmadik üléssor súlya nem egészen 17 kilogramm, ezért sérv nélkül kiemelhető az autóból, ha nem elég előrehajtani. A csomagtartó kiborítóan nagy, 5 üléssel 700, 2 üléssel 2350 literes.
5,3 litert fogyaszt a dízel
A megnőtt testhez több lóerő illenék, de a dízel maradt 68, a két benzines 75 illetve 87 lóerős. Az új motor a 105 lóerős ezerhatos, ami a limuzinban is kapható. A dízellel végképp nem fogunk száguldozni, de az 5,3 literes gyári átlagfogyasztás fontosabb érv.
Horváth Zsoltot egy román kolléga mindjárt meg is interjúvolta az új román autóval kapcsolatban. Megegyeztek abban, hogy ha olcsó lesz, akkor örülünk neki. Mostani információink szerint itthon valamikor jövő év februárban jelenhet meg a Logan kombi.