Ellentétben a jelenlegi modellel, a következő C kevésbé ívelt, szögletesebb karosszériát kap majd, így akár a 1993-2001-ig gyártott modellcsalád utódja is lehetne. Vonalain egyértelműen látszik, hogy az új S-osztály jegyeit örökölte. 2007 elején, a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, s majd jövő ősztől, azaz a 2008-as modellévtől kezdik meg a gyártását.
Hat hónappal később érkezik a kombi, majd azután leplezik le a Cabriolet-t és a kupét is. A C-osztály alapjaira épülő, CLK néven futó nyitott változat a jövőben is vászontetővel készül majd.
Elég, ha megnézzük, milyenek is a Mercedes legutóbb elkészült modelljei és már láthatjuk is az új C-osztály utasterét. Az R és ML modellek elemei köszönnek vissza az középkategóriás modellben is. Itt is feltűnik majd az S-osztályban bevezetett a BMW iDrive-ot utánzó központi vezérlőgomb.
Továbbra is 1,8-as négyhengeres lesz az alapmotor, kompresszorral 185 lóerő körül lesz a teljesítménye. A V6-os palettát 3,0 és 3,5 literes motorok képviselik majd, 231 illetve 272 lóerővel. Korábban ezek akár sportmodellként is elmentek volna, de 2007-ben már ennél több kell, s érkezik is az 5,4 literes V8-as az AMG-től. Ezt egyértelműen a BMW M3 ellen készítik, így a teljesítménye nem maradhat 400 lóerő alatt.
Egyes források megemlítik, hogy lesz C63 AMG is, mi azonban igencsak tamáskodunk a közel 500 lóerős modell sorozatgyártásával kapcsolatban. Persze az egyéni megrendelők számára, ahogy az már lenni szokott, csak a pénztárcájuk szab határt az álmaiknak, így ők bármit megkaphatnak.
2000-es, 2200-as és 3000-es hengerűrtartalmú dízelmotorokra épül majd a dízel kínálat. A különböző műszaki paramétereknek és teljesítménynek megfelelően kapják majd a jelzéseiket (220 CDI, 280 CDI, 320 CDI. Bekerül a C-osztályba a hétfokozatú automataváltó és az összkerékhajtás is.