Mindez azon a tegnapi sajtótájékoztatón hangzott el, amelynek keretében Demszky Gábor főpolgármester az önkormányzat nevében és Szalay Balázs autóversenyző a ralit szervező cég, az A.S.O. kelet-európai képviselőjeként szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy Budapest harcba száll a startjogért.
Demszky Gábor előrebocsátotta, hogy az esemény nem csupán sport-, hanem turisztikai szempontból is kiemelkedő jelentőségű, s a magyar fővárosnak is plusz reklámot jelentene, ha megkapná a rendezést, hiszen a Dakar-ralit minden évben világméretű médiaérdeklődés övezi. A Forma-1 után a második legnépszerűbb autóversenyéről több száz újságíró tudósít és világszerte 5 millió ember nézi a közvetítéseket, a rajtnál pedig 300 000 kíséri figyelemmel az eseményeket.
Szalay Balázs, aki amúgy eddig nyolc alkalommal volt résztvevője a Dakar-ralinak, hozzáfűzte, hogy a verseny alatt csak Európában 40 ezernél is több cikk foglalkozik az eseménnyel, s legutóbb mintegy 560 órában tudósítottak a tévétársaságok a korábban rendre Párizsból, újabban viszont már változó helyszínről startoló, s a szenegáli fővárosban véget érő viadalról.
A tájékoztatón elhangzott, hogy a rendezési jogért 2 millió eurót kell fizetni, s ehhez a garanciát vállaló kormánytól várják a pénzt, Budapest a helyszínt adná a starthoz, amellett biztosítaná a feltételeket, koordinálná az autókat, az embereket, ami nem kis feladat, hiszen a tömegek mellett 15 ezer jármű mozgatásáról is szó van.
Ami a külföldi konkurenciát illeti, további három város is szeretne indulóállomás lenni, ám a magyar szándéknyilatkozat aláírói szerint Budapestnek nagyon nagy az esélye arra, hogy a 2009-es, vagy ha csúszás lenne, a 2010-es Dakar-rali rajthelye legyen.
A fővárosi önkormányzat részéről testületi döntés október végén várható, s kedvező határozat esetén következhet az állami garanciavállalás, majd – vélhetően a jövő év áprilisáig – a szerződéskötés a rali szervezőivel, értesült az MTI.