Kellett egy kisebb
Amerikában a Caddy hagyományosan a nagyok között szerepel, és mostanra túl vannak a nehezén. Amióta a középkorúaknak eszébe jut, hogy nemcsak a BMW, a Lexus vagy a Mercedes létezik, már nem csupán trottyos milliomosok himbálóznak Cadillacben gerontológiai vizsgálatokra.
De Európa (figyelem!) nem Amerika. Még arra is rámondjuk, hogy melák, aki odaát alultápláltnak számít, ezért a Cadillacnek is muszáj volt itt egy kisebb autóval is kirukkolnia. Mivel sietniük kellett és így amúgy is ésszerűbb, hát rövid úton csináltak egyet a Saab 9-3-ból. Anno a Saab is így állhatott, mert ők meg az Opel Vectrából hozták össze a 9-3-at. A testvériségbe bevették a Fiatot is, ők a Cromát építik ugyanerre a padlólemezre.
Szerény néven
Most, hogy hetedíziglen feltérképeztük a rokonságot, jöjjön a mostani Cadillac BLS igazi mutatványa. Ez pedig a 150 lóerős dízelmotor, amely az első újkori dízel a gyártól. Az árlistában ibolyaszerényen, 1.9 D néven szerepel az autó, mintha kamrás szívódízel volna. Sehol semmi kérkedés turbóval, közös nyomócsővel, miegymással.
Látszik, hogy a Cadillac nem akar befuttatni egy elnevezést arra a dízelmotorra, amihez csak az európaiak ragaszkodnak, csak mert megvannak átkozva azzal az agyonadóztatott benzinárral. Ők nem építenek kampányt a HDi, TDI, CDI és egyéb dízelekre, egyszerűen csak lett nekik egy, ha már a Vectra-9-3-Signum-Croma-stb. építődobozból kijött.
Jót tesz neki a dízel
Nagy szerencsénk van vele, mert az Alfa Romeótól átvett dízelmotor ismét jó, szinte előre megmondhattuk volna. Nem lépi le a kategóriát, de pont illik a BLS-hez. Nem kell rá odafigyelni. Ha hirtelen kell erő, akkor odateszi magát, hatodikban szép csendben van, fogyaszt átlagosan hét litert, és akkor már nem voltunk lassúak. Azért ez már valami.
Nem érdekel a más gyereke
Van, akit a BLS kihoz a sodrából azzal, hogy belül túl kevés részletben tér el az alapjait adó Saabtól. De ahogy az apukákat sem érdekelte anno, hogy mit csinál a más gyereke, úgy nem feltétlen zavaró, hogy még egy autóban van ilyen lámpakapcsoló, indexkar, kilométeróra vagy más efféle szerkezet. Ez leginkább csak annak tűnik fel, aki már ült 9-3-as Saabban, ők pedig kevesen vannak, és legfeljebb hozzácsapnak még egy autót a többihez.
Elöl minden rendben, kényelmes ülés jár az autóhoz, kicsire-nagyra belőhető az üléshelyzet. Az anyagok ránézésre jók és akkor sem ért csalódás, mikor érzékszervi próbának vetettük alá őket ujjbegyeink segítségével, szigorúan hivatalból.
Nincs hely a Bundernek
Hátul nem férne el a Bunder meg a Csíbor, maximum a Pöszkének volna hely a zöld gumikrokodillal. A kutyánk még beférne, bár belül minden olyan elegáns a fekete bőrülésekkel, hogy a Pacsitacsit a szőrével nem néznénk jó szemmel ott hátul.
Alaposan alá kell merülni a kollektív emlékezetünkbe ahhoz, ha találni akarunk még egy amerikai autót ilyen jó futóművel. Gyors, rezzenetlen és nyugodt a BLS, közben alig ráz, alig dől, pedig 17 colos és peres gumi jár hozzá. Megtanították arra a truvájra is, hogyan kell szélsebesen és csendben egyenesen menni.
9 millió, 7 liter
Mindezért alapáron 8,2 millió forintot kérnek a szerényebb, de nem alapszintű felszereltséggel, a jobban extrázott dízel ára 9 millió forint. A Cadillac BLS a prémiumtermékként beárazott és hasonló méretű autókhoz képest nem számít drágának, bár nyilván nem is olyan jó, mint a német vetélytársak. De ez ismét csak azokat zavarja, akik már ültek 320d-ben, A4-ben vagy C-osztályban, mert a BLS is jó gépkocsi.
Ha egyszer felnőtt leszek, és szabad lesz datolyát nevelnem a fogmosópohárban, végighúzni a fehér kesztyűs kezem a kerítésen, meg enyém lesz a legnagyobb léggömb és beleléphetek a legnagyobb pocsolyába – talán én is szeretnék egyet.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1910 |
Furat x löket (mm) | 82,0×90,4 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110 (150)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/2000-2750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,5 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,9 |
Vegyes (l/100 km) | 6,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 164 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4680/1752/1471 |
Tengelytáv (mm) | 2675 |
Csomagtér (liter) | 425 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1510/540 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 58 |
Gumiméret | 225/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 025 300 |
Konkurensek (forint) | Alfa 159 1.9 JTDm Dist., 8 340 000 |
Audi A4 2.0 TDI, 8 304 400 | |
BMW 320d, 8 495 000 | |
Saab 9-3 1.9 TiDS PF Vector, 8 695 000 | |
Volvo S60 2.4D Summum, 9 960 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 10 654 300 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Első, oldalsó és függönylégzsákok, aktív fejtámla elöl, ködlámpa, menetstabilizáló elektronika, kétzónás aut. klímaberendezés, sebességtartó automatika, motoros állítású vezetőülés, kormányról vezérelhető CD-s rádió 7 hangszóróval, esőérzékelős ablaktörlő, motoros, fűtött tükör, központi zár, 17 colos könnyűfém felni |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Ritkasága miatt exkluzív autó a BLS, és ezen a szinten értékarányos. Belül nem elég tágas és kár a premier plánban tett utalásokért a Saab rokonságra, de a dízel változat meggyőző, erős motorral és stabil futóművel. |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |