Teszt: Renault Kangoo Pampa

Nem egy brazil szappanopera, hanem a megfizethető családi autók kategóriájának racionális szereplője a Kangoo Pampa. Bár a családi jelzőnél rezeg azért a léc. A Pampa ugyanis egy, az alapmodelltől jóval magasabb áron és felszereltségen futó változat, 4 650 000 forintos árával nem kimondottan az a brutálgazdaságos vétel.

Kívülről off-road elemekkel spécizték fel, ami remekül megtéveszti a szemlélőt, a kocsi sokkal kevesebbet tud annál, mint ahogy kinéz. Ennek pontosan két oka van. A jobb és a bal első kerék. A Pampa ugyanis csak ezeket hajtja, s nem összkerékhajtású, pedig már olyan is járt nálunk.

Valószínűleg ezért nem hívják úgy, hogy Mont-Blanc, vagy K2. A Pampa egy füves-gazos nagy puszta (nem pont ez a meghatározás szerepel a biológiakönyvekben), tehát: sík. Ott bőven elboldogulunk vele, sőt jöhet azért kisebb sártenger, fekvőrendőr, hó, miegymás, mert a hasa magasabbra van varrva az átlagosnál.

Ettől a magasságtól még nem dől jobban, mint egy átlagos Kangoo (személyes benyomás), viszont jóval magabiztosabban haladhatunk vele a városi dzsungelben, jobban kilátunk, és attól sem kell félni, hogy egy kiálló aknafedél letépi a kartert, és elvérzik – illetve „elolajzik”- az autó.

A vaskos szürke lökhárítók kevésbé sérülékenyek, mintha színre fújták volna, nyugodtan fel lehet vele lökni a szomszéd kukáját, vagy bátran lehet mandinerből parkolni szűk helyen. Ehhez a Pampa elég strapabíró.

Jó a motor

A Pampa 1,5-ös motorja olyan jó, hogy ha kedvünk szottyan, nyugodtan nekivághatunk a pampáknak. A 85 lóerős dízel kellően erős, és, ami még fontosabb, alig fogyaszt valamit. Vegyesben kijön hat liter alatt, de ha országúton vagy autópályán haladunk, akár az ötnél valamivel magasabb átlag is elképzelhető. Ehhez egy nyugodtabb, százas körüli tempót kell csak becélozni.

Igazság szerint nem is igazán kényelmes ennél gyorsabban haladni, még ha nem is lehetetlen. A dobozos, teherautós alap ez esetben már jelzi, hogy nem erre találták ki: kezdődik a hangzavar. Reméljük, csak egyedi hiba volt, de tesztautónkban 80-90 környékén már keresztülsüvített a szél, szinte lobogott a hajunk.

Városban tehát kb. 6,5 fogy 100 kilométeren, de ekkor még nem adunk okot a mögöttes forgalomnak anyukánk emlegetésére. Tisztességesen helytáll!

Mint a repülőben

A hátsó sor feje felett olyan tárolórekeszek vannak, mint a repülőkön. Persze egy fél kézi poggyász sem férne be, de azért jó hogy vannak, mindenféle lim-lomot szórhatunk bele, a gyerekek uzsonnája, pár plüss állat jól befér.

Kattints a 2-es számra, hogy átjuss a második oldalra! Nem nehéz, menni fog!


Alapvetően nagy lenne a csomagtartó is, de nem értjük, miért kell a helyet foglalni egy ormótlan nagy pótkerékkel. Legalább a Pampán felszúrhatták volna a csomagtérajtóra – már csak a dizájn kedvéért is -, és ott bőven el is férne.

A hátsó lábtér szintén akkora, mintha egy átlagos repülő a turistaosztályán ülnénk, se nem kicsi, se nem nagy igazán. Vannak lehajtható kisasztalok is az első üléseken, ezen nyugodtan elkölthető az uzsi, vagy a tízórai, csak annyi a különbség, hogy itt nincs szemléltető oktatás zuhanás esetére az út elején. Beszállni könnyű, a tolóajtók nagy lyukat vágnak a kasztnira.

Építkezésre is jó, de nem oda való

Tök jól mutat sittes környezetben a Kangoo Pampa! A külseje és tulajdonságai pont passzolnak egy építkezéshez, persze nem valószínű, hogy bármelyik építési vállalkozó ilyenre költené a pénzét. Az ugyanis felesleges volna.

A hétköznapokon is jól jön, hogy pakoláskor csak a pótkerék borítására kell figyelni, azon kívül meglehetősen igénytelen, így könnyen tisztítható csomagtér. Legyen az egy raklap ásó, csákány, márványlap vagy gumimatrac, mind jól elrendezhető.

Nemcsak a józan ész, de a sajtóanyag is alátámasztja, hogy a Pampát nem építkezésre találta ki a Renault. Félő viszont hogy az igazi célcsoport vagy kimutathatatlan statisztikailag, vagy nem is létezik Magyarországon. A Pampa a Privilege felszereltségű ( a legmagasabb = legdrágább ) változat off-road kivitele, magyarul olyan aktív életvitelt folytató fiataloknak szánja a Renault, akik életében azért fontos a dizájn. Hívhatnánk őket nyálverő bandának is.

Sajnos vagy nem sajnos, nálunk nem igen lehet felvágni egy ehhez hasonlóan megvadított Kangoo-val, így nem valószínű, hogy bármelyik tehetős apuka gyermeke hasonlót vásárolna mountain bike szállítására.

Valószínűleg az is ritka, hogy a családi autónak tökéletesen megfelelő Kangoo Privilege-re egy átlagos családfő ráfizetne plusz 400 ezret, csak azért, hogy ő menőbb legyen a többieknél és kapjon pár műanyagot a kocsira.

Hazai felhasználása

Mivel alapvetően mindnyájan jól éreztük magunkat a Kangoo Pampában, szeretnénk egy új potenciális vásárlói réteget kijelölni. Azoknak ideális a Kangoo, akik sokat járnak a kátyúktól hemzsegő városban, vagy netán van egy víkendházuk valahol, ahová csak földúton lehet eljutni, ja, és van 1-3 gyerek a családban.

Ezeknek a feltételeknek aztán egyáltalán nem nehéz megfelelni. Már majdnem ideális Pampa-vásárlók vagyunk, de figyelem, ha sokat járunk autópályán, akkor hezitáljunk még egy kicsit, mert azt nem annyira szereti a Kangoo felvarrt hasa.

Fenébe az aktív életvitellel is: bicikli helyett rakjuk be nyugodtan pecabotot, széket meg kempingasztalt, aztán irány a tó, így is jól fogjuk érezni magunkat. Az építkezéseket meg felejtsük el.