Alig néhány hónapja Hamar Balázs kollégánk teljesen körbenyálazta az új Audi TT-t. Tetszett neki a motorhang, a kipufogó dübörgés és az egész hóbelebanc együtt, ahogy sportautóként viselkedve bármire képes. Megtépi, megrágja és kiköpi az aszfaltot a 3,2-es motorral még a legkisebb gázpöccintésre is.

Kíváncsi vagyok, mit szólna most Balázs az új Audi R8-ashoz? Ez az autó 420 lóerős, szintén FSI közvetlen benzinbefecskendezéses, és biztos sokkal-sokkal jobban megy. Ahhoz képest persze, amit az elején ígértek, nem valósult meg semmi. Azt rebesgették, hogy Lamborghini motor kerül az autóba, mint az Audi S6-ba. Ehhez képest be kell érnünk egy 4,2 literes, nyolchengeres motorral, ami 420 lóerőt tud „csak”. A végsebesség korlátozást viszont kiiktatták, így pontosan 301 km/óránál áll meg a mutató.

A középmotoros Audi exkluzivitását azzal kívánják fokozni, hogy korlátozott példányban készítik csak. És állítólag minden gyártási fázisban precíz szakgárda felügyeli majd a folyamatokat. Arról nem esett szó, hogy kézzel gyártanának bármit is, de legalább odafigyelnek.

Azon kevesek, akik majd vesznek ilyen autót, vacillálhatnak, hogy kézi vagy automata váltót kérjenek. Az automata is kapcsolgatható kézzel a kormányról, ezért inkább ezt ajánlanánk azoknak, akik most a számok és képek láttán már a megrendelésen morfondíroznak.