Ha mérlegelni kellene a dolgot, akkor az egyik oldalon van a rohanás, a kapkodás, a hajtás okozta kimerültség, a minimális csalódottság. A másik oldalán viszont bomba nők, zsírúj, überkirály, sehol nem látott autók, Sanzelizé*, Ejfel** -torony, Sárldögól***, miegymás.

Szeretném tisztázni, hogy Párizs mesés nevezetességeinek kiejtés szerinti írásmódja nem hiátusokban gazdag műveltségemből ered, hanem a praktikumból: a hazavezető repülőúton így volt könnyebb lejegyezni, és, gondoltam, hát miért ne maradhatna így? Persze, ha a fórumba százak állnak neki beírni, hogy „ki ez a műveletlen szemét, monnyon le, felháborító, hogy nem tudja helyesen leírni…”, akkor elképzelhető, hogy átírom, de addig is így marad.

Jó, rendben, annyit még megteszek, hogy megcsillagozom őket, és a lap alján kiírom rendesen.

Kevés mínusz hosszan leírva

Nők és Párizs
Tömeges görnyedés a gép előtt

Tömeges görnyedés a gép előtt

Tömeges görnyedés a gép előtt


Teljesen felesleges lenne azon keseregni, hogy mennyire macerás volt az őrültek háza kellős közepén, száz újságíróval összezárva a dögmelegben faragni a cikkeket, videókat, képeket. Aki nem bírja a strapát, az menjen el parlamenti képviselőnek. A világ összes autószalonja közül a párizsi a leglátogatottabb, itt van tehát a legtöbb újdonság is, ugyebár. Vagy mégsem? Bizony a szakma szerint nem ez az érv szól a legerősebben a párizsi mustra mellett. S ennek lehetett köszönhető, hogy a tanulmányautókon kívül nem nagyon voltak falrengető újdonságok.

A hadsereg is nagy létszámban vonult fel

A hadsereg is nagy létszámban vonult fel

A hadsereg is nagy létszámban vonult fel


Persze a tanulmányok sem ócskaságok, és itt főleg a francia modellekre lehet gondolni, de azért csak nagyobb szám egy tömeggyártásra kész világújdonság. Egy számítógépes grafika gipszből kiöntve, színre fújva (ami azért persze erős túlzás), maximum a fanatikus autóőrülteket nyűgözi le. Az emberek többsége nem fog megveszni a szép formáktól, nekünk tömegtermékek kellenek, bármennyire szomorúan hangzik is. Elvégre az autóipar nem múzeum. Kollégám például azon kesereg, hogyha már az új Bond-filmben úgyis benne lesz a szériaközeli új Mondeo, akkor most miért nem adták oda nekünk, hogy megnézhessük? Csak azért, mert így a filmnek is lehet egy kis ingyen reklámot adni? Én ostoba, meg itt belinkelgetem. Jól bedőltem nekik.

Újabb negatívumot kell megemlítenem sajnos, mégpedig, hogy a városban elképesztő a drágaság, ez nem újdonság, de nem hiszem hogy normális dolog átszámítva 1000 forintért adni egy 2,5 decis sört egy mezei pizzériában. Illetve a fagyiért is soknak tűnik ugyanez az ár. Igaz utóbbit az Ejfel** -torony tövében sikerült elnyalogatnom, előbbit pedig az otthonról hozott rövid követte, és ezek mindent feledtetnek. Persze nem ők keresnek túlzottan sokat, hanem mi marha keveset.

Sok plusz röviden

Nők és Párizs 47


1. Közlekedés:

A város közlekedését csodálva már tényleg csak pislogni tudunk. Majdnem annyi a metróvonal, mint Budapesten a teljes BKV paletta, busszal, villamossal együtt. Sajnos be kell látnunk, hogy amíg mi több mint 30 évig tervezzük a négyes metrót, addig nem érünk a nyomukba. Azonnal monnyonle mindenki, harminc évre visszamenőleg!

Nők és Párizs 48


2. A csajok:

Párizsban a hölgyek fantasztikusak. Bármerre megyünk, mindenhol szebbnél-szebb lányok flangálnak az utcán. Az autószalonra is jutott belőlük természetesen bőven, de az utcán, eredeti lelőhelyükön, még jobban mutattak. A szalonon ugyanis, a kocsik között unottan ácsorogva néha megkopott a vonzerejük.

Nők és Párizs 49


3. Világpremierek:

Nem lehet elvitatni a bemutatott újdonság erejét a gyártóktól, bár jórészt csak puhatolóznak tanulmányaikkal. A Peugeot 908 RC kapcsán például el tudom képzelni, hogy egy nagyon hasonló modell a milliomosok kedvelt kiszemeltje lehet majd egyszer, de a Suzukitól biztosan nem fogjuk megkapni a Splash-t. Az Audi R8 viszont nem csak próbálkozás. Itt van, és de jó, hogy itt van.

Nők és Párizs 50


4. A város:

Ezt nem érdemes túlragozni: Párizs mindenkinek benne van a „látni kell” kategóriában, Róma, London, Athén és még egy-két város társaságában. Nekünk mindössze fél napunk volt bámészkodni, ami nevetségesen kevés, de jellemző a városra, hogy még így is meghatározó élményt nyújtott.

5., 6., 7. észnél légy:
És akkor most mi van? Csak azok menjenek ki, akik az autók és az autózás bűvöletében élnek? Természetesen, hiszen mind ilyenek vagyunk…

És akkor a fórumosoknak:
Sanzelizé*: Champs Elysées
Ejfel**: Eiffel
Sárdögól***: Charles de Gaulle

És ami kimaradt:
Notredám: Notre-Dame
Lúv: Louvre
Mulenrúzs: Moulin Rouge

Orövoá (monnyon le!)