Másfél éve, hogy lehullt a lepel az új Clióról. Azóta vezettük a bemutatón, majd teszteltük benzin– és dízelmotorral is. Az élet azonban nem áll meg, a versenytársak sem pihennek, ezért a Clio is változik, szépül, épül.

Modellfrissítésről szó sincs, csupán az történt, hogy 2007 tavaszától két új motorral bővül a kínálat. Az erősebb benzines kétliteres, 140 lóerővel és 196 Nm-es forgatónyomatékkal. Ez a belsőégésű nem a Mégane-ban vagy a Lagunában alkalmazott blokk lesz, hanem a konszernhez tartozó Nissantól veszik át a franciák.

De nm is elsősorban a motor miatt érdekes ez a konstrukció, hanem a hozzá tartozó váltó miatt. Automata üzemben fokozatmentesen működik, míg manuális módban használva négy előre beprogramozott kiosztás között kapcsolgathat a vezető. A hírek szerint lesznek majd kis fülek a kormányon, úgyhogy lehet majd Alonsóként nyomni.

A másik újdonság egy 1,2-es négyhengeres. Ezt a Párizsi Autószalonon mutatták be, a Twingo Concept motorjaként. Tavasztól azonban a Modus mellett a Clióban is feltűnik majd. Az aprócska motorba turbó préseli a levegőt, így az 99 lóerőre képes, a legnagyobb nyomatéka is az 1,6-os motorokéra jellemző: 145 Nm. A hatfokozatú váltóval szerelt Twingónál 5,9-es átlagfogyasztásról vallott a cég, erre a Cliónál sem fognak nagyot ráígérni.