Sportszerek minden mennyiségben
Az Audi a BMW-hez hasonlóan inkább a sportos irányzatot követi, szemben a Mercedes kényelmi vonulatával. Mindenki pénztárcájának megfelelően válogathat magának az S Line csomagba tartozó kiegészítők közül, vagy rendelhet egy komplett S modellt, mondjuk egy Lamborghini-motoros S6-ost, vagy S8-ast. De ha valaki a szomszéd BMW M3-asát akarja megkergetni, és van bőven lóvéja, akkor az Audi RS 4 az, amire igazán szüksége van.
Ám most tovább bővül a kör, mert az Audi újabb sportmodelleket tervez: többek közt jön az új Audi RS6. Nincs is ebben semmi meglepő, hiszen korábban is készítettek az A6-ból RS6-ost, 450 lóerővel, de akinek ez is kevés volt, az vehetett egyet a 30 pacival erősebb, 999 darabban limitált RS6 Plus sorozatból.
Családi versenyző
A hírek szerint korábbinál is többet tud majd az új RS6, hiszen nem akármilyen ellenfeleket kell legyőznie. A BMW M5 507 tagú ménest vet be, míg a Mercedes E 63 AMG 514 pacival büszkélkedik. Az RS6-ost 520-550 lóerősnek ígérik, amit az S6-osban is használt V10-s motorból nyernek ki. Ám ezúttal két turbót is ráaggatnak az 5,2 literes blokkra.
Persze nemcsak teljesítményében ígérkezik sportkocsinak az RS6, de a négykerék-hajtás mellé alapból is kőkemény, elektronikus vezérlésű futómű jár majd. A böhömnagy féktárcsákat felárért könnyebb és tartósabb kerámia korongokra lehet cserélni. Ami a külsőt illeti, egyedi lökhárítók és látványos kipufogó jelzi az erőt.
Míg az S6-son oldalanként két-két kerek kipufogóvég díszelgett, itt két ovális kályhacső mutogatja magát. Most is készül limuzin és kombi kivitelű RS6 is. Semmi akadálya, hogy az egész család együtt élvezze a hegyi szerpentinek által nyújtott élményt. Az RS6-ost várhatóan már jövő tavasszal, a Genfi Autószalonon leleplezik.
Csúcs macsó
Akinek persze nincs családja, és sokkal inkább a sportkocsikat kedveli, annak nem kell egy A6-os szintű autó. Nekik készül a TT, amit akár a Porsche Cayman ellenfelének is tekinthetünk. Csakhogy a jelenlegi csúcs-TT épphogy jobb, mint a leggyöngébb Porsche-változat. Ez pedig nem járja. Dolgoznak is a szakik az Audinál: rögvest lesz a TT-ből is RS.
Állítólag 2008-ra készülnek el az új modellel, de sasszemű fotósok már most lekapták az autót. És nagyon úgy tűnik, hamarabb elkészül a gép! Állítólag 13 millió forintnak megfelelő euróba kerül majd Németországban, nálunk azért erre még vagy négy gurigát biztos rá kell majd dobni.
Ám ezért a pénzért olyat kapunk, ami már tíz éve nem volt: öthengeres Audi motort. A 2,5-es blokk két szekvenciális turbón keresztül jut a levegőhöz, hogy aztán 350 lóerővel örvendeztesse meg gazdáját. Természetesen hatfokozatú váltó és összkerékhajtás jár majd a kocsihoz, de lesz duplakuplungos automata is.
Jól látszik, hogy a többi RS modellhez hasonlóan itt is nagyobb hűtőnyílást vágtak a lökhárítóba, hátul pedig egy diffúzorszerű dolgot alkalmaznak. A képek tanúsága szerint az RS4 18 colos felnije és egyedi, karbonszálas visszapillantó és hátsó szárny lesz kocsin.