Ám az eredmény így is csak négy csillag, pedig a maximális három pontot kapta az autó az övek bekapcsolására figyelmeztető jelzésért. A botlásért a frontális és az oldalsó ütközéses teszt felelős.
A 64 km/órás félátfedéses, szemből történő próbánál az utascella ugyan majdnem tökéletesen megőrizte alakját, de a műszerfal és a pedálok is komoly sérülést okoztak a feltételezett vezetőnek. A gázpedál tíz centimétert mozdult el! Az eredmény 11 pont (69 %). Arányaiban tekintve az oldalütközésnél jobban szerepelt a Civic, ekkor 16 ponttal gazdagodott (89%). Összegezve a számokat, a Civic 30 pontot szerzett, amihez még három kellett volna, hogy elérje az eggyel magasabb osztályzatot.
Figyelembe véve, hogy az alsó középkategóriában már sokan: aCitroën
C4 és a Ford Focus, a Renault Megané, BMW-1, az Opel Astra és a Volkswagen Golf is elérte az öt csillagot, a mostani eredmény rossz fényt vet a Hondára. Főleg azért, mert tőlünk nyugatabbra a vevők sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a biztonságra.
A gyermek- és gyalogosvédelem tekintetében viszont dicséret illeti a japán autót. A hátul helyet kapott 18 hónapos és hároméves gyermekek esetében a törésteszt során 38 pontos (78%) eredménnyel zárt a Civic.
Az Euro NCAP közleménye kiemeli, hogy maximális pontot kapott a lökhárító és a motorháztető első felének kialakítása, miután gyalogosvédelemnél a lehető legkevesebb sérülést okozzák. A tökéleteshez az kellene, hogy a motorháztető hátsó fele is – ahova egy ne adj’ isten elgázolt gyermek feje csapódhat – így teljesítsen, de így is remek a 24 pont (67 %). Ebben az összevetésben a Civic a legjobbak helye a legjobbak közt van.