Már akkor sejteni lehetett, hogy milyen lesz a Mitsubishi Lancer Evo következő, azaz 10. fejlesztése, amikor 2005-ben a Concept Xtanulmányautót a Tokiói Autókiállításon bemutatták. Lendületes, de egyszerű limuzin forma, amelyet a vékony első lámpák, és hatalmas hűtőnyílás tesz összetéveszthetetlenné. És tényleg, most úgy tűnik a japánok tovább vitték a vonalat, és a széria autó is hasonló lesz.
Várhatóan januárban, a detroiti show-n még egy újabb, de már szériaközeli tanulmányt állítanak majd ki, amit októberben, Tokióban követ az utcai autó. Ez 2008 elején kerülhet piacra.
A vevők azt kapják, amit várnak. 2.0 literes turbómotor gyorsítja a kocsit, amely a fejlesztéseknek köszönhetően immár 300 lóerőt tud majd. Hatfokozatú manuális váltó kerül az Evo-ba, viszont felárért lesz egy robotizált változat is. Ennél, amellett, hogy van automata üzemmód is, manuális állásban kuplung nélkül lehet váltani, akár a rali világbajnokságon. A kiemelkedő tapadásról és kanyarsebességről elektromos vezérlésű differenciálművek gondoskodnak.
Hasonló utat jár be a legnagyobb rivális, a Subaru Impreza is. Ennek egyszerűbb változatát az információk szerint áprilisban a New York-i Autókiállításon mutatják be, de nem elképzelhetetlen, hogy már Genfben meglesz a világpremier. A WRX, illetve a WRX STI csak 2008-től kerül forgalomba, ezeket csak 2007 második felében leplezik le.
A jelenleg is használt 2,5 literes turbófeltöltős boxer kerül a sportváltozatokba, az STI-ben a teljesítmény elérheti a 330 lóerőt. A négykerék-hajtás és a hatfokozatú váltó itt is magától értetődően kerül a Subaruba.
Ami igazán izgalmassá teszi a következő Impreza bemutatóját, az az, hogy a Subaru szeretne kitörni jelenlegi skatulyájából, azaz jelentősen szeretné növelni eladásait. Éppen ezért a limuzin és a sportkombi mellé az európai piacon leginkább kedvelt ferdehátú kivitel is készül. Sőt, ahogy a grafikán látszik ebből is lesz majd STI kivitel, ám a hangsúly a kisebb, illetve a dízelmotorok bevetésén lesz.