Erős, fényezetlen műanyag elem védi a lökhárítók alsó részét, a küszöböket, de körbefut a sárvédőíveken is. De jó segítséget nyújt a rossz utakon az új futómű is, amely hosszabb rugóival magasabbra emeli a karosszéria alját. Erre még a 17 colos felnik is rásegítenek, de a peres gumik inkább hátrányt jelentenek. Előre 215/50-es, hátra 235/45-ös abroncsok kerültek.
A Cross-csomag részeként a hűtőmaszk mellett a tetőcsomagtartó is ezüstös fényezést kapott, a hátsó lámpákat pedig lesötétítették. Különféle színek között válogathatnak a vevők, ezek közt van az új vörös szikla is. A képeken is látható fényezéshez hozzáillő belsőt is terveztek. A narancs-szürke szövetek az ülések mellett az ajtókat is díszítik.
Három benzines és három dízelmotorral rendelhető meg a CrossTouran. A viszonylag régi 1,6-os benzines mellett a VW ultramodern kettős feltöltésű 1,4-es TFSI-je is bevetésre vár. Ennek erősebb, 170 lóerős változatához szériában jár a duplakuplungos DSG váltó is.
Teljesítményben szinte másolja a benzineseket a TDI-brigád, hiszen a 105 lóerős 1,9 mellett 140 és 170 lóerős 2000-es motorok kérhetők. Nincs viszont négykerék-hajtás, a többi Cross-modellhez hasonlóan a Touran is az első kerekeivel próbálkozik.
És ez nem véletlen, a VW nem akar belőlük terepjárót faragni, csakis a vevők látványigénye miatt készítik őket, ugyanúgy mint a sportosabb beállítottságúak számára azokat az R-csomagokat, melyekhez nem jár pluszteljesítmény. Aki VW terepjárót akar, annak ott a Touareg, illetve a hamarosan bemutatkozó Tiguan.