Rövidesen több mint 40 kilométerrel bővül a hazai autópálya-hálózat. December 11-én ugyanis átadják a forgalomnak az M7-es sztráda Sormás-Becsehely közötti 6 kilométeres szakaszát – tudta meg a Népszava. Az ország keleti felében lakók is örülhetnek, hiszen December közepétől Budapestről Debrecenbe is autópályán lehet eljutni. Átadják ugyanis az M35-ös Görbeháza és Debrecen közötti 35 kilométeres pályaszakaszát.
2007-ben az autópályákra és a hozzájuk tartozó kiegészítő beruházásokra több mint 203 milliárdot költ a kormány. Ebből 3,7 milliárd forintot a már meglévő pályákra fordítanak, tervezésre hétmilliárd jut majd. A jövő évi büdzsé része az M7-es még hiányzó részeinek megépítése, az M0-s keleti, illetve északi részeinek kivitelezése. 2007-es feladat az M6-os Érd-M0-s szakaszának létrehozása és az M35-ös meghosszabbítása a határ irányába.
A jelenlegi információk szerint, a korábbi tendenciákkal szemben, a matricák árai nem emelkednek az autópálya-hálózat bővülésével arányosan. Ez persze csak a személyautókra igaz. A kamionosok viszont számíthatnak emelésre, éves bérletük 15,3 százalékkal lesz drágább.
Sőt, a kormány tervei között továbbra is szerepel, hogy az autópályák mellett egyes tranzitutakat is fizetőssé tesz. Ennek részletei azonban továbbra is bizonytalanok.
A Népszava úgy tudja, hogy a mostani közel 600 kilométer autópálya mellett 146 kilométer, ma még ingyenes útszakasz, 110-260 kilométer autóút, valamint a különböző tervváltozatok szerint 2000-6000 kilométer főút válna fizetőssé.
Csakhogy jelenleg még az autópályák teljes ellenőrzése sem megoldott, nemhogy a főutaké. Ellenőrzés nélkül pedig nem nagyon lehet rávenni az autósokat a matricaváltásra. Az is jogos meglátás, hogy a rossz minőségű utakért talán nem kellene annyi pénzt kérni, mint az autópályákért.