Kényelmesebb Maseratik
Quattroporte Automatic néven új modellt mutat be januárban a Detroiti Autószalonon a Maserati. Ahogy a neve is elárulja, az új modell lényege az automata váltó. Eddig az autó orrában trónoló 4,2 literes Ferrari motorhoz egy szekvenciális váltó tartozott. Bár annak is volt automata üzemmódja, azt az igazán sportos vevőknek fejlesztették ki, akik a kormány mögötti füleket használva is válthattak.

Ott minden egyes váltás ütésszerű gyorsasággal ment végbe. Ez pedig hátrányt jelentett a hagyományos luxusautót keresők körében, akik szerettek volna lágyan furikázni autójukkal. Az új, a ZF által szállított nyomatékváltó azonban sokkal simábban, gördülékenyebben kapcsol, de sikerül megőrizni valamit a gyorsaságból is. Bár ez alapvetően automata váltónak épült, itt is van lehetőség arra, hogy a vezető maga kapcsolgasson.

Az új váltó valamelyest nehezebb DuoSelect néven futó elődjénél, ami bár a tömeget tekintve rossz, de az autó stabilitását figyelembe véve jobb. A korábbi, az első és hátsó tengelyek közötti 47-53 százalékos súlyelosztás helyett az Automaticnál 49-51 százalék állt elő, ami közelebb van az ideális 50-50-hez.

Januártól rendelhetőek meg az új modellek, de természetesen a sportos vevők továbbra is kérhetik szekvenciális váltóval is a Quattroportét.