Ott minden egyes váltás ütésszerű gyorsasággal ment végbe. Ez pedig hátrányt jelentett a hagyományos luxusautót keresők körében, akik szerettek volna lágyan furikázni autójukkal. Az új, a ZF által szállított nyomatékváltó azonban sokkal simábban, gördülékenyebben kapcsol, de sikerül megőrizni valamit a gyorsaságból is. Bár ez alapvetően automata váltónak épült, itt is van lehetőség arra, hogy a vezető maga kapcsolgasson.
Az új váltó valamelyest nehezebb DuoSelect néven futó elődjénél, ami bár a tömeget tekintve rossz, de az autó stabilitását figyelembe véve jobb. A korábbi, az első és hátsó tengelyek közötti 47-53 százalékos súlyelosztás helyett az Automaticnál 49-51 százalék állt elő, ami közelebb van az ideális 50-50-hez.
Januártól rendelhetőek meg az új modellek, de természetesen a sportos vevők továbbra is kérhetik szekvenciális váltóval is a Quattroportét.