Átalakította a Land Crusier 3,0 literes turbódízel motorját a Toyota. Erre azért volt szükség, mert az nem teljesítette az Euro 4-es emissziós normákat. Az átalakítás során nem új katalizátorok beépítésével operáltak, hanem a motorban zajló folyamatokat tették precízebbé.
Így nem is meglepő hogy nem csökkent, hanem még nőtt is a teljesítmény: 166 helyett 173 lóerőt tud a 3,0 D-4D. A 410 Nm-es maximális forgatónyomaték az új vasakban szélesebb tartományban, 1600-as és 2800-as percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre. A tulajok ezen kívül finomabb üzemre is számíthatnak, mivel még jobb zaj- és rezonanciaszigetelést alkalmaznak a kocsinál.
Kevesebbet fogyaszt a jövőben a Cruiser V6-os benzinmotorja, miután a hozzá tartozó automata sebességváltó kuplungját átalakították. Most már finomabb gázadással képes elindulni a terepjáró, amivel főleg városban lehet sokat spórolni. A háromajtós változat átlagfogyasztása 12,3 liter lett, a hosszú modell ennél 0,1 literrel több üzemanyagot éget el 100 kilométerenként.