A biztositas.hu oldalain az ez évi kötelező kampányidőszakban 52 000 ember élt a kedvezőbb biztosítás megkötésének lehetőségével. Idén jellemzően azok is váltottak biztosítót, akik ezt eddig még sohasem tették meg. Ez minden bizonnyal az intenzív reklámoknak köszönhető, amelyek szinte mindenkibe azt sulykolták, hogy mindenképpen megéri váltani.

Ez a társaságok furcsa árképzésének köszönhető, miszerint egyáltalán nem becsülték meg az ügyfelek hűségét. Új szerződés kötésekor jóval kedvezőbb feltételeket kínáltak, így gyakran még az is megérte, ha valaki szimplán felmondta, majd ugyanannál a cégnél újrakötötte a kötelezőjét.

Legnagyobb valószínűséggel az év közben, márkakereskedésekben értékesített autók biztosítását váltják az év végi hajrában kedvezőbbre, hiszen ezeket gyakran nem a legjobb feltételekkel kötik meg.

Az elmúlt években biztosítást váltók száma meghaladja az egymilliót, a honlap adatai szerint viszont idén a váltók száma várhatóan a tavalyi 360 ezres értéket nem fogja meghaladni. 2006-ban minden harmadik szerződéskötést az internet segítségével kötöttek, ami komoly előrelépésnek számít a 2005-ös, 25 százalékos adathoz viszonyítva.